Hjelp - sliter med et tricky sannsynlighetsoppgave

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
rembrandt
Descartes
Descartes

a) Forklar hva P(A n `B) + P ( 'A n B) betyr, merk at den ' symboliserer komplement symbol.
b) Vis at P(A n 'B) + P ( 'A n B) = P(A) + P(B) - 2 P(A n B)[/tex]
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Aleks855
Rasch
Rasch

Hva har du prøvd hittil?
Image
rembrandt
Descartes
Descartes

Jeg prøvde å forstå symboler, men det hjelper lite. Ønsker litt mer detaljert hjelp takk..
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Aleks855
Rasch
Rasch

Vet ikke om det er min plass å si det, men jeg synes du ofte bare skriver oppgaven og ber andre om å løse dem for deg. Jeg, for min del, har ikke tenkt å gjøre leksene dine for deg, når det ser ut som om du ikke har prøvd noe selv.

Hvis du skriver hva du har prøvd i mer detalj, så er det lettere å hjelpe deg der du står fast, heller enn å bare gi deg svaret.
Image
Post Reply