Heldagsprøve! 1T

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Onny
Cayley
Cayley
Innlegg: 64
Registrert: 29/01-2012 15:23

Hei!

Jeg har en heldags prøve om 5 dager(fredag 27.04).

Jeg har til nå gått igjenom 3 kapitler. har 4 kapitler igjen, fram til 7. Jeg tror ikke jeg behøver å gå igjennom kapittel 5 og 6(algebra) fordi jeg føler at jeg mestrer det veldig godt.

Da har jeg 2 kapitler igjen som jeg burde øve mer på. Tror dere jeg har god tid eller for lite tid?

Det jeg gjør er å gjøre alle a og d oppgavene i hvert kapittel, samt 3 øvingsoppgaver bak i boka til hvert delkapittel. Deretter gjør jeg 5 blandede oppgaver til hvert kapittel.

Høres det greit ut, eller burde jeg gjøre flere oppgaver.

Til uka skal jeg begynne på gamle tentamens oppgaver(2 stk) og test deg selv oppgavene bak i hvert kapittel. burde jeg gå igjennom alle kapitlene en gang til denne uka, eller burde jeg bare gjøre test oppgavene og blandede oppgaver?

takker for svar! også lurte jeg på andre kreative måter å øve på :) ! takker!
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci
Innlegg: 5648
Registrert: 24/05-2009 14:16
Sted: NTNU

Virker som du har nok tid, og en fin plan. Det jeg anbefaler er å slappe av =) For min del er det som påvirker hvor godt jeg presterer under prøver ol. er hvor avslappet jeg er. Er jeg veldig nervøs og ubekvem gjør jeg det langt dårligere enn hjemme.

Hva jeg anbefaler er at du prøver å se nokså raskt igjennom de restrerende kapitlenne, er det noe om virker nytt er uvant så terp på dette. Når du er ferdig gjør gamle heldagsprøver og liknende (ligger mye ute på forumet)

Det viktigste er at du gjør det mest mulig likt den faktiske prøven. Sett deg helt alene ett sted, ta frem stoppeklokke og litt mat. Ikke ta deg pauser se på tv etc før du er helt ferdig. Så ser du over eventuelle feil, terper på dette.

Lather, rinse, repeat

Så bare gjør du dette et par ganger. Dagen før prøven / kvelden før så slapp av. Se på voksenfilm, dans i skogen, sov. Like før prøven ikke pugg, slapp av. Det er ikke mer du kan gjøre nå. Ikke snakk fagstoff med de andre eleve, dette gjør deg bare mer stresset.

Heldagsprøver er vel ganske korte 4t? Da er det bra med litt raske karbohydrater for å holde konsentrasjonen oppe. Anbefalingene her er nøtter, sjokolade og rosiner. Dog ikke for mye. Skive blir i overkant. Frukt er også bra, dog skjær den opp på forhånd. ( Ikke bruk 45 minutter på en appelsin ^^ )
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Onny
Cayley
Cayley
Innlegg: 64
Registrert: 29/01-2012 15:23

Nebuchadnezzar skrev:Virker som du har nok tid, og en fin plan. Det jeg anbefaler er å slappe av =) For min del er det som påvirker hvor godt jeg presterer under prøver ol. er hvor avslappet jeg er. Er jeg veldig nervøs og ubekvem gjør jeg det langt dårligere enn hjemme.

Hva jeg anbefaler er at du prøver å se nokså raskt igjennom de restrerende kapitlenne, er det noe om virker nytt er uvant så terp på dette. Når du er ferdig gjør gamle heldagsprøver og liknende (ligger mye ute på forumet)

Det viktigste er at du gjør det mest mulig likt den faktiske prøven. Sett deg helt alene ett sted, ta frem stoppeklokke og litt mat. Ikke ta deg pauser se på tv etc før du er helt ferdig. Så ser du over eventuelle feil, terper på dette.

Lather, rinse, repeat

Så bare gjør du dette et par ganger. Dagen før prøven / kvelden før så slapp av. Se på voksenfilm, dans i skogen, sov. Like før prøven ikke pugg, slapp av. Det er ikke mer du kan gjøre nå. Ikke snakk fagstoff med de andre eleve, dette gjør deg bare mer stresset.

Heldagsprøver er vel ganske korte 4t? Da er det bra med litt raske karbohydrater for å holde konsentrasjonen oppe. Anbefalingene her er nøtter, sjokolade og rosiner. Dog ikke for mye. Skive blir i overkant. Frukt er også bra, dog skjær den opp på forhånd. ( Ikke bruk 45 minutter på en appelsin ^^ )
takk hehe :D heldagsprøven er på 5t :) jeg føler at jeg stresser mye og gjøre mye slurvefeil. jeg burde begynne å slappe av 1 dag før prøven ! takker for svar
Svar