Termofysikk - oppsumering

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
rembrandt
Descartes
Descartes

Hei,

jeg satt og leste kapitlet i fysikk 1 om termofysikk og tror at det er mye jeg har gårr glipp av og lurer på om hva er sentralt tema i dette kapitlet og hvordan ville dere oppsummere det?

ser frem til gode svar...
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
rembrandt
Descartes
Descartes

Ingen som kan hjelpe meg :cry:
When men, even unknowingly, are to meet one day, whatever may befall each, whatever the diverging paths, on the said day, they will inevitably come together in the red circle.
Aleks855
Rasch
Rasch

Du spør kronisk vage spørsmål som krever vanvittig lange svar. Det er veldig få som brenner så mye for faget at de skriver i lange baner hver gang noen spør om generelle ting.

Det virker som problemet ditt ligger i at du forventer å forstå ting bare ved å lese det. Du MÅ LØSE OPPGAVER! Oppgavene gir deg en matematisk innsikt i fysikkens verden, og det er denne forståelsen som testes ved eksamener og andre prøver.

Står du fast på en oppgave, er det mye større sjanse for at du får hjelp.
Image
Post Reply