Er det noen som vet om noen berømte bygninger som det er mulig å regne ut areal volum eller overflate på og kan dere gi meg nøyaktig mål?
Jeg har gjort kheops pyramiden men jeg trenger en eller annen berømt bygning til
Berømte Bygninger
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Kanskje?Taj Mahal - Wikipedia wrote:Bygningskomplekset ligger inntil en cirka 300 × 300 meter stor, strengt formet hage med opphøyede ganger som deler inn hver fjerdedel i seksten nedsenkede blomsterrabatter.

Mathematics is the gate and key to the sciences.
Å finne ut arealet av hagen vil jo bli en UTROLIG enkel oppgave. 300* 300....Kork wrote:Kanskje?Taj Mahal - Wikipedia wrote:Bygningskomplekset ligger inntil en cirka 300 × 300 meter stor, strengt formet hage med opphøyede ganger som deler inn hver fjerdedel i seksten nedsenkede blomsterrabatter.
Har du noen tips på hvordan jeg kan finne ut arealet av Eiffel tårnet?
denne linken bør være til hjelp http://www.slideshare.net/Mariatd98/sur ... ffel-tower
eller arealet av colloseum?
Hva med Arealet av Colosseum?.. Hvilken form et det?Aleks855 wrote:NoGFX wrote: Har du noen tips på hvordan jeg kan finne ut arealet av Eiffel tårnet?
Arealet av Eiffeltårnet? Nå tror jeg du er ute på bærtur. Eiffeltårnet består jo av hundrevis av bjelker