Fysikk 1

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Kork
von Neumann
von Neumann

Hei, er det noen som har labøvelser til fysikk 1? Jeg skal ta eksamen som privatist og burde vel kunne litt om disse.

Noen andre som har tatt eller skal ta fysikk 1 som privatist?
Last edited by Kork on 13/05-2012 11:15, edited 1 time in total.
Mathematics is the gate and key to the sciences.
malef
Grothendieck
Grothendieck

Jeg har tenkt å ta fysik 1 som privatist til høsten. Har såvidt begynt å fundere på hvordan jeg skal gjøre det med lab-øvelsene :)
Kork
von Neumann
von Neumann

Er det noen i bergensområdet som har en brukt fysikk 1 bok som de vil selge?

Fant akkurat ut at det var mer forskjell på 2fy(som jeg har lest en bok om) og fysikk 1 enn jeg trodde :shock: og jeg skal ha muntlig eksamen om 10 dager!

Jeg er rimelig sikker på at det går ok uansett, men ble så sykt rastløs og ønsker å gå gjennom disse nye kapitlene før eksamen.
malef
Grothendieck
Grothendieck

Hvordan gikk det? Er det galskap av meg å gå opp til eksamen uten lab-kurs? Regner meg samvittighetsfullt gjennom boka.
Kork
von Neumann
von Neumann

Jeg fikk fire og var sånn passe fornøyd med det, rotet til noe greier som vanlig :mrgreen:, i tillegg til at forsøket var en katastrofe :P.

Du går sikkert opp en karakter med lab-kurs i baklomma
malef
Grothendieck
Grothendieck

Jeg var ikke så glad for emnet jeg trakk, men heldig med forsøket. Fikk rodd i land en femmer :D
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

malef wrote:Jeg var ikke så glad for emnet jeg trakk, men heldig med forsøket. Fikk rodd i land en femmer :D
not bad, grattis...
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Post Reply