fysikk ntnu

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

malef
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 809
Registrert: 28/11-2007 16:24

Yung Paso skrev:forøvrig har jeg nå vært i en fysikktime og jeg følte at jeg var den dummeste fyren i klassen
Vent til du blir kjent med noen av de andre. Da vil du sikkert få høre at de følte seg som de dummeste i klassen. Det er en nokså vanlig følelse i nye situasjoner. :) Stå på, så klarer du deg sikkert bra!
espen180
Gauss
Gauss
Innlegg: 2578
Registrert: 03/03-2008 15:07
Sted: Trondheim

Yung Paso skrev:du har helt rett homes jeg er en wigger

og det er ikke så usannsynlig ettersom det jo som kjent ikke er noen innvandrere i det hele tatt på ntnu gløshaugen ut i fra listene til matematikk 1 så er det vel rundt 1/300 slik jeg leste det

dette til tross for at 10 prosent av befolkningen i norge er innvandrere
men det er jo slik samfunnet vi lever i er
Utlendingene på NTNU er for det meste master/doktorgradsstudenter, så de tar for det meste fag på høyere nivå.
Go_Rilla
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 173
Registrert: 12/07-2012 18:00

@malef så langt føler jeg meg som john arne riise foran en iqtest kan ikke være mange som har det verre

@espen180 barn som er oppvokst i norge klassifiseres ikke som utledninger de har foreldre som betaler skatt på lik linje med andre og skal også behandles som andre

jeg gjorde faktisk en systematisk undersøkelse av øvingslistene da de kom ut
jeg telte antall elever i første gruppe og ganget det med antall grupper

jeg kom til tallet 1600++

jeg telte også antall elever med utenlandske navn
jeg kom da frem til at rundt 4 prosent var av utenlandsk opprinnelse
dette i et land hvor 10 prosent av befolkninger er nylige immigranter

hvis man skulle snevre det inn ytterligere og telle antall muslimer ettersom mange av navnene var slaviske som jo etter god gammeldag frp terminologi er som nordmenn å regne så er tallet betraktelig lavere

det er snakk om en håndfull studenter av muslimsk opprinnelse som har blitt akseptert inn på ntnu

vi snakker om prosentandeler under 1
noe som er spesielt ettersom 38 prosent av grunnskole elever i oslo er av en annen etnisk opprinnelse

av det kan man enten tolke det som at muslimer har et lavere mentalt nivå enn hvite kristne mennesker eller at lærere med sympatier for fremskrittspartiet har gjennomsyret det norske skolevesenet
gundersen
Cauchy
Cauchy
Innlegg: 219
Registrert: 28/01-2010 20:11

Du tror vel virkelig ikke at NTNU baserer søknadene sine på hudfarge? Karaktergrensene på de forskjellige linjene blir også publisert på samordna opptak, så man kan lett sjekke om dette stemmer med sine karakterer.
drgz
Fermat
Fermat
Innlegg: 757
Registrert: 24/12-2008 23:22

Yung Paso skrev: av det kan man enten tolke det som at muslimer har et lavere mentalt nivå enn hvite kristne mennesker eller at lærere med sympatier for fremskrittspartiet har gjennomsyret det norske skolevesenet
Dette avsnittet er nesten like morsomt som denne: http://leenks.com/gallery1892-16.htm

Bare nesten selvsagt.
Kork
von Neumann
von Neumann
Innlegg: 527
Registrert: 26/07-2011 18:44
Sted: Bergen

@malef så langt føler jeg meg som john arne riise foran en iqtest kan ikke være mange som har det verre
HAHAHAHAAH
Mathematics is the gate and key to the sciences.
Svar