Kjemi 1 privatist-eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Wonderboy
Fibonacci
Fibonacci

Hei, jeg skal ha kjemi 1 eksamen i morgen og lurte på om noen har erfaring med tidligere oppgaver. Hadde vært fint hvis noen kunne gi meg eksempler til oppgave på den forberedte delen og den uforberedte. Hva er sjansen for å få et matte-relatert spørsmål?
MathK
Dirichlet
Dirichlet

Det vet jeg dessverre ikke, men lykke til i morgen :D

Gi gjerne en lyd om hvordan oppgavene var.
Hoksalon
Ramanujan
Ramanujan

Titrering er relevante problemstillinger til eksamen.
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

Wonderboy wrote:Hei, jeg skal ha kjemi 1 eksamen i morgen og lurte på om noen har erfaring med tidligere oppgaver. Hadde vært fint hvis noen kunne gi meg eksempler til oppgave på den forberedte delen og den uforberedte. Hva er sjansen for å få et matte-relatert spørsmål?
den er jo lokalgitt da, så det kan variere mye...
jeg har sjøl arrangert den ett par ganger (da jeg jobba som lærer på vgs).
hadde du skrivd innlegget ditt for ett par dager siden, skulle jeg ha gitt deg mange oppgaver...

lykke til!
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Wonderboy
Fibonacci
Fibonacci

Janhaa wrote:
Wonderboy wrote:Hei, jeg skal ha kjemi 1 eksamen i morgen og lurte på om noen har erfaring med tidligere oppgaver. Hadde vært fint hvis noen kunne gi meg eksempler til oppgave på den forberedte delen og den uforberedte. Hva er sjansen for å få et matte-relatert spørsmål?
hadde du skrivd innlegget ditt for ett par dager siden, skulle jeg ha gitt deg mange oppgaver...

lykke til!

Er fortsatt våken ;)
mstud
Grothendieck
Grothendieck

Har hatt den for noen år siden, oppgaver kommer helt an på fylke og ikke minst folk... :wink:

Eksamen er vel ikke før i 4-tiden, så hvis du leser dette...

Forberedt oppgave blir jo trukket, alt etter hvem som har laget den, vil det enten:

1. kunne stå et tema med litt tekst, og du må selv prøve å få med mest mulig uten å bruke altfor masse tid.

2. Kunne stå et til tre åpne spørsmål fra et tema.

3. Kunne være detaljerte spørsmål og litt mer åpne.

Forsøket trenger man vanligvis ikke bekymre seg for i kjemi 1, det er som oftest ikke så avansert, men hvis man er relativt uheldig, kan man få titrering (mer arbeid enn andre muligheter).
Last edited by mstud on 28/12-2012 00:32, edited 1 time in total.
Det er bedre å stille et spørsmål og ikke få et svar, enn å ikke stille et spørsmål og ikke få et svar.

Det aller beste er enten:
å stille et spørsmål og få et svar
eller
å ikke stille et spørsmål og få et svar.
MathK
Dirichlet
Dirichlet

Janhaa wrote:

lykke til!
Om du har tid og lyst, Janhaa, kom gjerne med et par til oss andre som planlegger å ta kjemi 1+2 til våren :D :wink:
Post Reply