Retting av prøve

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Markussen
Galois
Galois

Hei! Jeg fikk 5 jeg også. Jeg tok R1 på et halvt år, og fikk prøver underveis og en tentamen på slutten. Jeg ville tro at jeg vippa mellom 5 og 6, men jeg har ikke spurt om vippeprøve.

Men som det står ovenfor her, tror jeg ikke du har et krav om det hvis læreren sier nei. I og med at det er et helhetlig inntrykk h*n får av deg.

Hva fikk du på de forskjellige prøvene?

For min del var det kun bevis jeg ikke kunne, da vi fikk 3 oppgaver med bevis på den siste og avgjørende prøven. Noe jeg synes er litt spesielt da jeg ble fortalt på VGS at bevis var for "heftig" til at vi skulle bry oss så veldig mye om..
PiaR
Cantor
Cantor

Jeg tok R1 på intensivgymnaset i Bergen og fikk 5+, 5, 5/4, 6 og 6 på tentamen (den skulle sikkert veie 60% slik som for deg, eller i alle fall noe lignende). Men endte opp med 5. Jeg spurte om en vippeprøve fordi jeg mente at karakteren på tentamen burde vise at jeg kunne pensumet ganske godt, siden vi ble testet i alle kapitlene vi hadde gjennomgått til da.
Samtidig hadde vi ikke prøve i siste kapittel, og da sa jeg meg villig i å ta en prøve i dette, om det kunne hjelpe til å nå den 6eren :wink:

Fikk dere gått igjennom alle kapitlene, og tatt en prøve i de? Jeg vurderer å ta R2 fra høsten av. Mest sannsynlig ved Danielsen da og. Har du begynt med faget? Er overgangen fra R1 stor? :D
Markussen
Galois
Galois

Jeg er ikke en lærer, men jeg ville tro at du kunne bedt om en vippeprøve i og med at du scorte så bra på den siste og "avgjørende" prøven. Jeg har alltid hørt at hvis man scorer dårlig på de første prøvene, la oss si 3 på alle småprøvene og får en 6'er på tentamen, så skal du få 6'er i standpunkt.

Jeg har begynt med R2 nå, men jeg tar dette over ett år sammen med Fysikk 2 og Historie da jeg skal spille mye fotball ved siden av. Har startet med integrasjon nå, og det virker ganske overkommelig. Pluss at det er mye av det samme med vektorene bortsett fra en ny dimensjon, z.

Så jeg tror vanskelighetsgraden er noenlunde lik, bare at det bygger videre på R1. Så man avhenger nok av en god karakter i R1 for å få en god karakter i R2 virker det som. :)
Post Reply