Hei.
Jeg var så uheldig og ble trekt i matte muntlig til årets eksamen. Oppgaven jeg trakk var turistbyen gjøvik, som er der jeg bor. Oppgaven jeg fikk er veldig åpen, og har en del muligheter. Problemet mitt er at jeg ikke finner en god start på fremføringen min. Dette er matte for 10.klasse, og jeg sikter mot karakteren 5. Ville vært fantastisk om jeg kunne fått noe hjelp.
Matteeksamen 2013 muntlig
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
-
- Galois
Ta en titt på tidligere gitt eksamensoppgaver for 10. trinn.
De er alltid greie å ta en skikk på og gjøre om til ditt tema med passende tekst.
Det spørs hvilke emner som er oppført på arket ditt over hvilke du bør ha med.
Men jeg tenker generelt at geometri, algebra, funksjoner og økonomi er sentrale.
Mest tenker jeg geometri fordi en oppgave kan kunne dekke flere mål i læreplanen som: Pythagoras, likninger, omkrets, areal og listen fortsetter
De er alltid greie å ta en skikk på og gjøre om til ditt tema med passende tekst.
Det spørs hvilke emner som er oppført på arket ditt over hvilke du bør ha med.
Men jeg tenker generelt at geometri, algebra, funksjoner og økonomi er sentrale.
Mest tenker jeg geometri fordi en oppgave kan kunne dekke flere mål i læreplanen som: Pythagoras, likninger, omkrets, areal og listen fortsetter