Galskap eller mulig?

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Svar
tresko
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 05/07-2013 00:06

Skal ta R1 til jul og R2 etter jul på Sonans. Har lyst til å gå ingeniørstudier, men mangler matte og fysikk. Har tidligere gått medie og kommunikasjon og siste matteboken jeg rørte var påbyggningsboka P. Dette er tre år siden nå. Har begynt så smått med å gjøre oppgaver i P boken for å friske opp det lille jeg har av mattekunnskaper. Det går forholdsvis greit, men noe er forholdsvis vanskelig. Det jeg lurer på er om det er mulig å klare R1 matten til jul (ikke bare stå, men få god karakter) når det er så lenge siden jeg har hatt matte og har hatt så lav vanskelighetsgrad på matten. Motivasjonen er på topp og jeg er klar for laange økter, men er det mulig å få det til?
Go_Rilla
Dirichlet
Dirichlet
Innlegg: 173
Registrert: 12/07-2012 18:00

Ja, det er mulig. Det er flere brukere på dette forumet som har klart det med svakere bakgrunn.

Alt handler om selvtillit. Bare ha tro på deg selv, så går dette fint.

Hvis du mangler selvtillit, så kan du lese Nietzsche (kanskje det smitter over vet du :D).
malef
Grothendieck
Grothendieck
Innlegg: 809
Registrert: 28/11-2007 16:24

Med litt jobbing hver går det helt sikkert bra. Jeg vil anbefale deg å regne deg gjennom 1T-boken i sommer for å møte best mulig foberedt til høsten.
tresko
Noether
Noether
Innlegg: 40
Registrert: 05/07-2013 00:06

Er det 1T boken som gir best grunnlag for å begynne med R1?
Aleks855
Rasch
Rasch
Innlegg: 6862
Registrert: 19/03-2011 15:19
Sted: Trondheim
Kontakt:

tresko skrev:Er det 1T boken som gir best grunnlag for å begynne med R1?
Jepp, definitivt.
Bilde
Svar