Hei, jeg har fått 10 oppgaver jeg skal gjøre i øving 1.
Jeg har klart å løse 7/10 oppgaver, og sliter med 3 resterende oppgaver, Jeg har prøvd å regne på dette utallig mange ganger, men vet ikke om jeg har kommet fram til riktig svar. Fordi læreren vil ikke gi oss fasit før etter innleveringen, så derfor er jeg usikker om jeg er på riktig spor, eller om jeg er på villspor.
Hadde vært fint om noen matte genier inne her, kunne ha utledet hvordan man går fram for å løse oppgaven, eller gi meg et hint.
Oppgave 1 har jeg kommet fram til at sin x = -2
og resten har jeg på ark.
Setter pris om noen kunne hjelpe meg.
Tusen takk så mye!
Oppgave 1
Løs følgende trigonometriske ligning for x0, 2
cos 2x 5sin x 3
Oppgave 3
a) Tegn punktene P(1, 3) og Q(4, – 2) i et koordinatsystem. Regn ut hva vektoren
PQ er, skriv vektoren på formen ai + bj og tegn også denne i koordinatsystemet.
b) Finn vektoren som har lengde 5 og danner en vinkel på 210° med positiv x-akse.
oppgave 8
Skriv vektoren på formen ai + bj og tegn den i et koordinatsystem.
Oppgave 3
Gitt vektorene v = i + 2j og w = 2i – j. Anta at k = 2.
a) Tegn vektorene v og w i et koordinatsystem.
b) Regn ut vektorene v + w, v – w og kv, og tegn disse i det samme
koordinatsystemet som du tegnet v og w.
Mattematikk 1 ønskes hjelp (Trigometri ligning)
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Ikke start den samme tråden to ganger i forskjellige underforum, er du snill.
Du bruker noen snedige tegn i innlegget som ikke leses riktig av Chrome (i hvert fall hos meg).
Det er best om du utleder litt om hva du har prøvd, så er det lettere å se hvor du står fast eller gjør feil. Du lærer ikke stort hvis vi gjør leksa di
Du bruker noen snedige tegn i innlegget som ikke leses riktig av Chrome (i hvert fall hos meg).
Det er best om du utleder litt om hva du har prøvd, så er det lettere å se hvor du står fast eller gjør feil. Du lærer ikke stort hvis vi gjør leksa di