Ta opp fysikk

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
semicolon

Jeg skal ta opp Fysikk 2 eksamen ettersom jeg strøyk på den i vår. Tenkte derfor da at jeg skulle spørre dere om tips til hvordan jeg bør forberede meg. Har lånt fysikkbøkene vi brukte i fjor, og tenkte at jeg skulle jobbe meg igjennom alle kapitlene og alle oppgavene, for så å jobbe med eksamenshefter. Hva anbefaler dere?
Zeph
Dirichlet
Dirichlet

Så vidt jeg vet, må du ha godkjent både muntlig og skriftlig eksamen.
Så til tipsene. Til muntlig eksamen, gjør så mange oppgaver du kan i boka. Finn deg minst 2 oppgaver fra hvert "emne" som du kan presentere på muntlig fremføring. Det er et slit å finne nye oppgaver på 30min forberedelsestid.

Til skriftlig, så er det bare eksamensett som gjelder. Bøkene må du jobbe deg gjennom uansett for å ha en grunnleggende forståelse av pensumet.
Bachelor i Fysikk @ UiB
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids

Zeph wrote:Så vidt jeg vet, må du ha godkjent både muntlig og skriftlig eksamen.
Dersom man tar faget som privatist, så har du rett. Men det er ikke det semicolon skal gjøre - han har fått karakteren 1 til eksamen (men bestod standpunkt?) og har da rett til å gå opp til eksamen på nytt gratis ved første anledning. Hvis han består så skal han beholde standpunktkarakteren sin og få den nye eksamenskarakteren - men han kan dessverre ikke få førstegangsvitnemål. :-)

Hvis han stryker på nytt nå, må han forsøke seg som privatist til våren igjen. Da må han ha muntlig-praktisk og skriftlig eksamen.
semicolon

Vaktmester wrote:
Zeph wrote:Så vidt jeg vet, må du ha godkjent både muntlig og skriftlig eksamen.
Dersom man tar faget som privatist, så har du rett. Men det er ikke det semicolon skal gjøre - han har fått karakteren 1 til eksamen (men bestod standpunkt?) og har da rett til å gå opp til eksamen på nytt gratis ved første anledning. Hvis han består så skal han beholde standpunktkarakteren sin og få den nye eksamenskarakteren - men han kan dessverre ikke få førstegangsvitnemål. :-)

Hvis han stryker på nytt nå, må han forsøke seg som privatist til våren igjen. Da må han ha muntlig-praktisk og skriftlig eksamen.
Rett og galt, jeg får det på førstegangsvitnemål ettersom jeg går det siste året utover to år. Jeg stod på standpunkt, men bommet totalt på eksamen.
Post Reply