Forbredring til forkus

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
SoAlex

Hei,

Har tidligere gått yrkesfag og tar snart fagbrevet. Tenkte å hive meg på forkurs etter det, men litt usikker på hvordan jeg skal forbedre meg når det kommer til matematikken. Bør jeg kjøpe en 1T mattebok først, eller kan man starte rett på R1?

Ser også at det finnes en bok fra sinus som er for forkurs. Er det meningen at man skal starte rett på denne? Eller krever den mye forkunnskap?

Takk for svar
Aleks855
Rasch
Rasch

SoAlex wrote:Hei,

Har tidligere gått yrkesfag og tar snart fagbrevet. Tenkte å hive meg på forkurs etter det, men litt usikker på hvordan jeg skal forbedre meg når det kommer til matematikken. Bør jeg kjøpe en 1T mattebok først, eller kan man starte rett på R1?

Ser også at det finnes en bok fra sinus som er for forkurs. Er det meningen at man skal starte rett på denne? Eller krever den mye forkunnskap?

Takk for svar
Hei,

Jeg gikk selv forkurs, så jeg kan kanskje dele litt erfaringer :)

Matematikken på forkurset er en samling av matematikk fra 1T, R1, og R2. Den henter de kapitlene derfra som er av størst betydning når du starter på ingeniørlinje.

Det ville vært litt sløseri å kjøpe både 1T- og Forkurs-boka.

Må du ta R1 for å komme deg inn? I så fall er det jo greit å jobbe seg gjennom den boka dersom du skal ta eksamen.

En alternativ ressurs kan være linken i signaturen min. Der finner du gratis videoforelesninger for hele 1T og R1, og det aller meste i de kursene, er 100% relevant for matematikken på forkurs.
Image
Post Reply