Ta opp Matte T, men ny fagkode

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Privatisten

Hei,

Jeg har tenkt å ta opp matte T, men når jeg søker på MAT1007 på privatistweb.no finner jeg ingen eksamener. Har googlet litt og funnet ut at Matte T nå har fagkoden MAT1013 og lurer derfor på om jeg vil få problemer med å erstatte karakteren jeg har på vitnemålet hvis jeg går opp i eksamen i MAT1013? Mtp at fagkoden er forskjellig.

Mvh
Privatisten
Guest

Kontakt skolen du gikk på, + rådfør deg med diverse fagpersoner for å være sikker.
Det jeg tenker er at det skal gå fint an å konvertere, altså slette forrige mattefaget som utgikk, med det oppdaterte 1T faget.
memymo

Du vil ikke faa noen problemer med aa ta den nye 1T koden. Den vil erstatte den gamle karakteren i 1T paa vitnemaalet. Garantert. Dette har skjedd ofte foer. Problemet som du KAN faa er at det alltid er litt usikkert hva som kreves for aa faa de beste karakterene naar det kommer nye laereplanmaal i et fag. Det tar ofte litt tid aa finne ut hvordan de som lager eksamen tolker den nye laereplanen.

Har visst rotet bort de norske bokstavene paa tastaturet mitt. Blaabaersyltetoey.
Post Reply