Vitemål og føring av nye fag - kjemi 2

Det er god trening å prate matematikk. Her er det fritt fram for alle. Obs: Ikke spør om hjelp til oppgaver i dette underforumet.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
privatisten

Hei!

Jeg tenker å studere et studium som krever en del spesielle fag - som kjemi 1+2.
Jeg har tatt disse etter at jeg sluttet på VGS (har fullført vitnemål derifra), men det jeg lurer på er om noen vet om man føre på disse fagkravene på vitnemålet, eller om man kan legge dem ved som kompetansebevis - men at de da ikke teller på snittet og ikke gir realfagspoeng. Med andre ord: man kan legge ved kompetansebevis for bestått kjemi 2, men karakterene teller ikke og man får ikke 0,5realfagspoeng.

Håper noen kan hjelpe meg, ble plutselig veldig usikker :? :)
Guest

Godt spørsmål det der. Jeg tipper at det må dokumenteres på vitnemålet for at kompetansen skal være bestått, men jeg vet at man kan skrive ut resultater fra privatistweb osv. men kanskje lurest å ta en telefon til eksamenskontoret i fylket ditt?
privatisten

Tror jeg må det :) Blir usikker når det står "fag som utløser realfagspoeng regnes med i gjennomsnittet" - da kan det tolkes som at i fag hvor man krever realfagspoeng må karakterene telles med i snittet. Ellers kan det legges ved som kompetansebevis for bestått kurs og opptakskrav. Men om dette gjelder for studier hvor fagene er spesielle fagkrav, er jeg veldig usikker på... :?
Post Reply