Offline versjonen av geogebra

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
snikky

Hei!

Jeg har snart matteeksamen (S2, S1 og 1P), og jeg leste et sted at de anbefaler å ha "offline-versjonen" av GeoGebra på eksamen.
Har noen en link til denne installasjonen versjonen( for MacBook)?
skf95
Descartes
Descartes

Til Mac kan du laste ned Geogebra fra Mac App Store; https://itunes.apple.com/no/app/geogebr ... l=nb&mt=12
snikky

Er dette offline-versjonen? Skulle gjerne hatt den på norsk
skf95
Descartes
Descartes

Jeg har lastet ned derfra, og har den da både offline og på norsk.
snikky

Jeg finner ikke offline versjonen, det var så mange å velge i?

Det står at den Geogebra-versjonen jeg allerede har på macen min (brukt siden september 2013) er:

GeoGebra 4.2.57.0, (C) 2001-2012 International GeoGebra Institute

Kan dette være en offline versjon? Selvom jeg slår av airport og stenger av internett på PC, så fungerer programmet som vanlig. Hva kan evt skje på eksamen om man ikke har offline versjon?
skf95
Descartes
Descartes

Hvis du slår av Airport, og fremdeles kan bruke Geogebra, har du den offline. Det er unntaket at man har en nettbasert versjon. PS; Sikker på at du kan bruke Mac til eksamen?
snikky

Takk! Da satser jeg på at det går. Hadde vært krise om jeg sitter der uten geogebra :oops:

Ja, hvorfor skulle det ikke vært lov med mac? :o
Skal ikke levere inn gjennom mac, men levere skriftelig på papir.
skf95
Descartes
Descartes

snikky wrote:Takk! Da satser jeg på at det går. Hadde vært krise om jeg sitter der uten geogebra :oops:

Ja, hvorfor skulle det ikke vært lov med mac? :o
Skal ikke levere inn gjennom mac, men levere skriftelig på papir.
På min skole (VAller VGS) kan vi bruke private datamaskiner (f.eks. Mac) til hverdagsbruk i skoletimene, men bruker vi det på eksamen får vi stryk. Men tror kanskje det er nye bestemmelser for dem født etter 95?
Post Reply