Matematikk på vgs

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
kjemijente

Heisann!

Jeg er veldig usikker på om dette er riktig sted å ta opp det jeg lurer på, men jeg prøver:

Jeg hadde S1 og S2 på videregående. Jeg fikk "ikke bestått" på eksamen. Mitt spørsmål er; vet noen om det er mulig å ha R1 for å "erstatte" S1 og S2, eller vil jeg da ha for få fag på vitnemålet? Tusen takk :)
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids

Dette må du snakke med en veileder på skolen din om. Han kan se på hele vitnemålet ditt og se hva du mangler.

Kravet for å få vitnemål er at du må ha 2 fordypninger innen ditt område. Det vil si at hvis planen din var at S1 og S2 skulle vært en av dine fordypninger innen realfag, så kan du ikke erstatte den med R1 (men R1 og R2 til sammen blir en fordypning)

Dessuten trenger du nok programfag - det vanlige er å ha 6 programfag, men fordi du (som realister flest) sannsynligvis ikke har matematikk 2P så må du ha 7 programfag (der et kan være de litt mindre fagene Geofag x, Teknologi og forskningslære X eller Matematikk X)

Altså: spør en rådgiver på skolen din - selv om du ikke er elev lenger, så er det skolen du gikk på som skal lage vitnemålet ditt, og de bør kunne se på fagene du har og fortelle deg hva du mangler....

Lykke til!
Post Reply