MAT1100 eller MAT1001

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk på høyskolenivå. Alle som har kunnskapen er velkommen med et svar. Men, ikke forvent at admin i matematikk.net er spesielt aktive her.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
guzzey
Fibonacci
Fibonacci

Hei,
jeg skal begynne på geofag på UIO i august og har skjønt at jeg kan velge mellom to typer matematikk, atlså MAT1100 eller MAT1001. Har prøvde å finne ut forskjellene på disse og har skjønt at MAT1100 gir en grundigere innføring og flere muligheter enn MAT1001, er det riktig? Og hvor stor er forskjellen? (Min hovedkilde er UIOs forkurs side: http://www.mn.uio.no/math/studier/forku ... anter.html)
Det store spørsmålet jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med er hva jeg bør velge. Saken er at jeg bare har R1 matematikk og aldri har vært super flink i matematikk (dog har jeg heller aldri jobbet hardt med det. Har aldri funnet mattegløden, men håper å finne den nå - hvis noen har tips angående det tas det også imot med stor takk :) ) Så er det overkill å velge MAT1100? Eller bør jeg safe og velge MAT1001?
Håper på svar :oops:
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci

Hva skal du studere?
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
guzzey
Fibonacci
Fibonacci

Som jeg skrev i første setting skal studere geofag :P
guzzey wrote: jeg skal begynne på geofag på UIO i august
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

guzzey wrote:Som jeg skrev i første setting skal studere geofag :P
guzzey wrote: jeg skal begynne på geofag på UIO i august
Gå for MAT1100, mer spennende og vanskeligere...
Kjenner en med dr grad i geologi som støtter dette :-)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
guzzey
Fibonacci
Fibonacci

[/quote]
Gå for MAT1100, mer spennende og vanskeligere...
Kjenner en med dr grad i geologi som støtter dette :-)[/quote]
JA, det er det jeg har mest lyst til, men er redd for å gå på en smell...! :o (Har gått på en liten smell før) For meg handler det om å løse matematikk-koden/nøkkelen (har hatt litt problemer med det før..) For matematikk er ikke noe alle lærer super-fort, men må jobbes med hardt og lenge, men det er jeg innstilt på. Om jeg går for MAT1100 blir spørsmålet mer hvordan skal jeg gå fram for å klare det?? Takk for hjelp!
Janhaa
Boltzmann
Boltzmann

Gå for MAT1100, mer spennende og vanskeligere...Kjenner en med dr grad i geologi som støtter dette :-)JA, det er det jeg har mest lyst til, men er redd for å gå på en smell...! :o (Har gått på en liten smell før) For meg handler det om å løse matematikk-koden/nøkkelen (har hatt litt problemer med det før..) For matematikk er ikke noe alle lærer super-fort, men må jobbes med hardt og lenge, men det er jeg innstilt på. Om jeg går for MAT1100 blir spørsmålet mer hvordan skal jeg gå fram for å klare det?? Takk for hjelp!
Jobb deg gjennom (del)kapittel for (del)kapittel. Regn oppgaver underveis (ikke alle). Har du problemer, spør her inne.
Arbeid og vilje er det som gjelder :=)
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.

[tex]\large\dot \rho = -\frac{i}{\hbar}[H,\rho][/tex]
Post Reply