Matematikk S1 Vs. S2
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Hei! Jeg tok opp S1 som privatist nå i høst, og skal ta S2 nå til våren. Lurer på om noen her har hatt begge deler og kan fortelle om forskjellene mellom de to når det gjelder vanskelighetsgrad osv. Folk jeg kjenner som har hatt begge mener forskjellig, noen sier at S2 er vanskeligere enn S1 (noe man naturligvis skulle tro), mens noen mener at S2 var litt enklere. Så vet ikke hva jeg skal tro.. Takk på forhånd for svar!
Kan også legge til at jeg har sett på gjennomsnittskarakterer for både S1 og S2 for tidligere eksamener, og der har gjennomsnittskarakteren en tendens til å ligge litt høyere enn S1. Har det noe med at S2 er litt enklere, eller at det er noe repetisjon ifra S1 i S2 som vil gjøre det lettere og at man etter å ha jobbet med S1 legger bedre grunnlag for å gjøre det bedre i S2? Hmm..
Hvis bakgrunnen din er 1T er S1 klart enklere enn S2 (for en gjennomsnittselev). Hvis du har 1P vil jeg tro det er mere likt.
Mange sliter med sannsynligheten i S2 og likedan er tallfølger/rekker vanskelig for en del - spesielt når det knyttes til praktiske økonomioppgaver.
Karakterstatistikken fra eksamen vil jeg tro også skyldes at en del S1-elever hopper av etter VG2, og da er det kanskje de svakeste som gir seg?
Mange sliter med sannsynligheten i S2 og likedan er tallfølger/rekker vanskelig for en del - spesielt når det knyttes til praktiske økonomioppgaver.
Karakterstatistikken fra eksamen vil jeg tro også skyldes at en del S1-elever hopper av etter VG2, og da er det kanskje de svakeste som gir seg?