Har fått forespørsel om hjelp av min datter som tar en master i østen og det er 15 år siden jeg selv tok statistikk. Kan noen hjelpe oss med følgende?
Finn minst tre ting ut fra denne:
Y=300+0,5x1-2,5x2
(0,21) (0,5) Der 0,21 er standard error
+1,5x3
(3,0)
R2=0,80
Har noe begrenset tastatur, tall bak x-ene skal være nedsenket og R2 har strek over så det er vel gj.snitt.
Regresjon
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Tror jeg har noe ut av stykket selv:
R2=0,80 gir at det er stor sannsynlighet for at det er sammenheng mellom Y og x1,x2 og x3
Standardavvik sier noe om samlingen av x fra grafen
Er dette riktig?
Hva mer kan leses ut fra stykket?
Påvirker negativt tall negativt?
Er dette lineær, eksponensiell eller...
Hva er stigningstall her?
R2=0,80 gir at det er stor sannsynlighet for at det er sammenheng mellom Y og x1,x2 og x3
Standardavvik sier noe om samlingen av x fra grafen
Er dette riktig?
Hva mer kan leses ut fra stykket?
Påvirker negativt tall negativt?
Er dette lineær, eksponensiell eller...
Hva er stigningstall her?
[tex]R^{2}[/tex] er en koeffisient som sier noe om hvor mye av variasjonen i dataene som modellen forklarer. Utopisk bør den være lik 1, men koeffisienten går asymptotisk mot 1 jo flere variabler man har med i modellen. Derfor finnes det også en modifisert versjon for modeller med mange forklarende variabler. Dette er en lineær (regresjons-) modell. Litt vanskelig å si hva de andre tallene er uten å se resterende informasjon. Standardavviket er kvadratroten av variansen. Variansen er et mål for hvor mye variasjon det er mellom dataene og gjennomsnittet. Har du et skjermbilde?
[tex]i \cdot i \cdot i \cdot i = i \cdot i \cdot (-1) = (-1) \cdot (-1) = 1[/tex]
Har kun det som står i vedlegg
- Attachments
-
- Equation.pdf
- (263.2 KiB) Downloaded 117 times