3/4 i T-matte, 5/6 i R-matte
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Og hvordan er egentlig nivået i R1 sammenlignet med T? Er det så vanskelig som alle sier? Krever det høye kunnskaper? Hvor mye må man jobbe for å få bra karakter?
Du kan (selvsagt) prestere 5/6 i R1 med 3/4 som grunnlag fra 1T.
Det som er interessant er hvorfor du fikk "bare" 3 i 1T. Har du jobbet jevnt og trutt, vært motivert og fulgt med godt i timene men likevel endt opp med 3? Eller har du vært en "latsabb" som har veldig mye å gå på når det gjelder motivasjon, innsats, studieteknikk osv? Uansett må du belage deg på å ta igjen en del av det du har misset på i 1T, så det er sikkert lurt å ha ei lærebok i 1T liggende.
Vanskelig å svare på om R1 er så vanskelig som alle sier. Hva er det alle sier..?
Pensumet i R1 er relativt stor og sprikende. Nå med nye krav til bruk av digitale hjelpemidler har etter min mening faget økt i omfang uten at antall timer har økt (eller at pensum er redusert nevneverdig).
Det som er interessant er hvorfor du fikk "bare" 3 i 1T. Har du jobbet jevnt og trutt, vært motivert og fulgt med godt i timene men likevel endt opp med 3? Eller har du vært en "latsabb" som har veldig mye å gå på når det gjelder motivasjon, innsats, studieteknikk osv? Uansett må du belage deg på å ta igjen en del av det du har misset på i 1T, så det er sikkert lurt å ha ei lærebok i 1T liggende.
Vanskelig å svare på om R1 er så vanskelig som alle sier. Hva er det alle sier..?
Pensumet i R1 er relativt stor og sprikende. Nå med nye krav til bruk av digitale hjelpemidler har etter min mening faget økt i omfang uten at antall timer har økt (eller at pensum er redusert nevneverdig).
Lektorn wrote:Du kan (selvsagt) prestere 5/6 i R1 med 3/4 som grunnlag fra 1T.
Grunnen til at jeg ligger såpass dårlig an i 1T er vel rett og slett fordi matte har blitt nedprioritert, jeg synes språk/samfunnsfag osv. er kjekkere, men jeg tror jeg kunne like matte om jeg hadde forstått det og jobbet mer med det.
Har bare hørt at R-matte er veldig vanskelig og at enkelte som har det jobber livet av seg (nesten) osv.