Varierende vanskegradsnivå

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
sjøhest

Nå har jeg regnet meg gjennom heldagsprøver og eksamener fra ulike halvår, og det sjokkerer meg hvor ulikt vanskegradsnivå det er. Er det bare det at jeg kan noen ting bedre enn andre ting (og det hele har med flaks-uflaks å gjøre), eller er det virkelig slik? På et eksamenssett fikk jeg nesten ikke til en eneste oppgave, mens på sinus sin årsprøve fra vår 2014 fikk jeg til alt.
Adaad

Jeg formoder at du snakker om R1? eller S1?
Adaad

Eksamen er nokså forskjellig fra årsprøver osv, i og med at det skal skille en 6'er fra 5'er osv. Eksamner pleier alltid å ha noen oppgaver du ikke har møtt på får, slik at du må tenke litt annerledes og bruke de mattekunnskapene du har tilegnet deg gjennom året.
Lektorn
Riemann
Riemann

Årsprøvene fra Sinus er sjelden veldig vanskelige FÅSDS..
Sjøhest

Lektorn wrote:Årsprøvene fra Sinus er sjelden veldig vanskelige FÅSDS..

Den var egentlig latterlig enkel??? Håper virkelig læreren min bruker heldagsprøve fra sinus :lol:
Vaktmester
World works; done by its invalids
World works; done by its invalids

Var alltid skuffet over årsprøvene til Sinus da jeg brukte de - ligner ikke nok på eksamen for å forberede elevene på slike oppgaver som kommer der. Håper de har blitt bedre de siste årene...
Post Reply