Tips til mattetentamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
seekingadvice

Hei, folkens! Jeg skal snart ha en mattetentamen og jeg føler meg nokså klar til dagen. Har dere noen tips forresten om hvordan jeg bør øve videre? har regnet en del eksamner osv, hva burde jeg gjøre? er det smart å øve mye dagen før? øve hele natten eller sove lengre? På selve dagen, burde jeg først gjøre de oppgavene på del 2 med hjelpemidler (pc)? slik at jeg blir ferdig med dem, eller bare gjøre det i kronologisk rekkefølge?

bør jeg bruke all tiden (3 timer på del 1)? eller bli ferdig fort og gå gjennom og bare gå over til del 2? selv om jeg ikke kan ta hjelpemidler?

Takker for tips :)
Logaritmekid
Noether
Noether
Innlegg: 21
Registrert: 25/03-2015 20:55

Vet ikke hva slags type matte du har, så blir vanskelig å si hva slags oppgaver du burde øve på. Du får ikke startet på del 2 før du har levert inn del 1, så da må du gjøre deg ferdig med del en først. Vil anbefale deg å bruke god tid på oppgavene på del en, se gjennom alle flere ganger og kontroller svar om det er mulig. Når du har gjort det så er det jo bare å levere inn del en.
Seekningadvice

Logaritmekid skrev:Vet ikke hva slags type matte du har, så blir vanskelig å si hva slags oppgaver du burde øve på. Du får ikke startet på del 2 før du har levert inn del 1, så da må du gjøre deg ferdig med del en først. Vil anbefale deg å bruke god tid på oppgavene på del en, se gjennom alle flere ganger og kontroller svar om det er mulig. Når du har gjort det så er det jo bare å levere inn del en.
Jeg har 1T :D
seeking advice

Noen som vet om det er smartere å bare begynne på del 2 med å gjøre de oppgavne som krever digitale verktøy først, for så å få det unnagjort, slik at jeg kan konsentrere meg om de andre?, men samtidig er jeg redd for å bruke for lang tid på de oppgavene med digitale verktøy i starten?
Svar