Hvordan bør man egentlig legge opp løpet i forkant av en R1-eksamen (som er på tirsdag) om man har som mål å få 6-er?
Vet at man bør jobbe så mye som mulig, men er vel ikke lurt å sitte å KUN gjøre matte i 5 dager og så kommer man på eksamen og er helt tullete i hodet? Hvor mange timer er det vanlig/smart å sitte hver dag, og er det greit å finne på andre ting også?
Får så dårlig samvittighet av å dra og trene, reise bort på 17.mai, prøve å sove minst 8 timer, lage mat jobbe osv. (og andre ting som jeg må), så måtte bare vite.........
Hvor godt bør man forberede seg?
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Det finnes ikke noen fasit på slike spørsmål, men jeg tenker det kan være lurt å sitte med matte alle dagene opp mot 5 timer hver dag. Kanskje med unntak av 17. mai. Man skal ha lov til å slappe av også, ellers så får man også bruke den hjelpen men får fra lærerene fra skolen.. Lykke til..
Finnes ikke noe fasitsvar her egentlig.
Du må øve akkurat nok til at du er best mulig forberedt. Hvis du sliter/har slitt med R1, kan det nok være lurt å jobbe en del.
Men det er viktig å ikke regne bare for å regne. Hvis ikke du jobber konsentrert og effektivt, kan det ofte være like greit å la være.
Selv pleier jeg å "slippe opp på treningsmengden" de siste dagene inn mot en eksamen. Jeg har imidlertid bestandig har god kontroll på pensum, og fått 6 på samtlige heldagsprøver/eksamener til nå i den videregående skolen.
Du må øve akkurat nok til at du er best mulig forberedt. Hvis du sliter/har slitt med R1, kan det nok være lurt å jobbe en del.
Men det er viktig å ikke regne bare for å regne. Hvis ikke du jobber konsentrert og effektivt, kan det ofte være like greit å la være.
Selv pleier jeg å "slippe opp på treningsmengden" de siste dagene inn mot en eksamen. Jeg har imidlertid bestandig har god kontroll på pensum, og fått 6 på samtlige heldagsprøver/eksamener til nå i den videregående skolen.