Besvarelse av del 2 på R1-eksamen

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
gohandomax
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 15/11-2014 13:21

Hvis skolen ikke godtar IKT-basert besvarelse av del 2 på R1-eksamen, så er det vel allikevel mulig å bare besvare hele del 2 i Word (og lime inn fra CAS og GeoGebra) for så å skrive det ut og levere det? Istedenfor å skrive noe for hånd og så skrive ut vedlegg med graftegninger, etc.

Er det noen som vet? Er ganske sikker på at det er i orden, men vil gjerne høre om noen andre vet. Jeg spør siden skolen min dessverre ikke svarer på spørsmål. :evil:
Jegtrengerhjelp1

Hei, på min skole har det vært sånn at du gjør oppgavene i cas eller geogebra. Deretter forklarer du kort hva du har gjort litt usikker på hvordan innlevering er, men det regner jeg med at du får høre om på tirsdag.
Lektorn
Riemann
Riemann
Innlegg: 1630
Registrert: 26/05-2014 22:16

Hvis skolen ikke godtar IKT-basert eksamen betyr det at eksamen er papirbasert. Da skal skolen tilby deg utskriftsmuligheter fra PC.

Ref. Eksamensveiledning Matematikk VGO 2015
gohandomax
Pytagoras
Pytagoras
Innlegg: 19
Registrert: 15/11-2014 13:21

Jeg tror kanskje jeg har ordlagt meg litt feil. Jeg er klar over hva som står i eksamensveiledningen, men tingen er at jeg helst vil unngå en håndskrevet besvarelse av del 2 med en rekke vedleggsutskrifter av grafer, etc. Det jeg egentlig ville fram til er en tolkning av denne passasjen fra Udirs eksamensveiledning:

"1.7 Papirbasert eksamen
Del 1 av eksamen i matematikk er papirbasert. Når Del 2 skal leveres som en papirbasert eksamen kan kandidatene besvare Del 2 på papir og ta utskrifter fra programvare på datamaskin"

Jeg tolker det som at det er fritt fram for meg å besvare hele del 2 i f. eks Word (hvor jeg legger inn skjermdumper og skriver formler og utregninger med WordMat) for så å skrive dokumentet ut og levere det for hånd.
Svar