Føring digitale hjelpemidler

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
GoegebraKåre

Hei. Jeg har sett på en del eksempler på føring av Geogebra oppgaver som ligger på nett. På sinus sine nettsider ser jeg at det brukes veldig mye tekst og alt forklares i detalj, mens på løsningsforslaget til eksempeloppgaven på den nye eksamensformen som ligger ute er det et bilde og relativt lite tekst til hver oppgave.

Hva er best? Hva gjør dere andre på eksamen? Spør, så ikke jeg går på en blemme på eksamen.
Mattematika
Cayley
Cayley
Innlegg: 72
Registrert: 15/05-2015 16:07

GoegebraKåre skrev:Hei. Jeg har sett på en del eksempler på føring av Geogebra oppgaver som ligger på nett. På sinus sine nettsider ser jeg at det brukes veldig mye tekst og alt forklares i detalj, mens på løsningsforslaget til eksempeloppgaven på den nye eksamensformen som ligger ute er det et bilde og relativt lite tekst til hver oppgave.

Hva er best? Hva gjør dere andre på eksamen? Spør, så ikke jeg går på en blemme på eksamen.
Ja, varier veldig hvor mye folk forklarer om det de har gjort. Læreren min pleier å si at det er bedre å skrive for mye enn for lite. Det du trenger å skrive egentlig er vel kort fortalt hva du har gjort, og hva løsningen var.
GeogebraKåre

Takk for svar. Hvilket program pleier du å bruke når du skriver svar?

Tror du det er innafor å lime inn skjermbilde fra geogebra i word, og deretter skrive på forklaring for hånd? Er så mye kluss med å få skrevet formler o.l. i word...
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1258
Registrert: 23/04-2015 23:19

MathType er ett fint program til å skrive formler på, og ang. GG vil ejg anbefale å gå inn på valget "Kopier grafikkfeltet til utklippstavlen". Om du gjør det så er det viktig at du får med funksjonsuttrykket og verdi og navn til de punkt du evt. har med.
Svar