Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Hallo.
Lurer på om det finnes ein lur måte å finne den største moglege absoluttverdien ein posisjonsvektor kan ha. Den einaste måten eg har kome fram til er å teikne kurva inn i geogebra, og deretter lage ein sirkel med utgangspunkt i nullpunktet. På den måten kan ein for hand merke av det punktet som er lengst borte (sirkel med størst radius som tangerer kurva). Bildet illustrerer metoden:
Som ein kan se er punktet C lengre borte fra origo enn toppunktet til til Kurva, E.
Min metode er derimot unøyaktig ettersom eg ikkje kan finne ut ein måte å få sirkelen til å nøyaktig tangere kurva i punktet som er lengst borte.
Er det nokon som veit om ein smart måte å fastslå punktet som er lengst borte frå utgangspunktet i for eksempel CAS? Eller ein måte å gjere min metode nøyaktig ved å få sirkelen til å nøyaktig tangere kurven?
Takk på førehand
Med engang du sier største verdi, så tenker jeg på å derivere posisjonsvektoren.
Det er det jeg ville tenkt på dersom jeg hadde fått oppgitt en posisjonsvektor, og blitt bedt om å finne den største verdien til vektoren eller da den største posisjonen.
Da tenker jeg på å derivere både x- og y-komponenten en gang, og sette begge to lik null, finne t-verdien for når x og y til den deriverte vektoren er lik null.
Til slutt sette inn denne t-verdien i x og y til r(t).
Dette er bare et forslag, og det er mulig jeg kanskje har feiltolket det som du spør etter?
Jeg håper derfor at andre kan rette det opp.