Yo!
Sikkert et ordentlig dustespørsmål, men jeg har privatisteksamen i R1 i morgen i Oslo. Noen som har peiling på hvordan del to foregår? Har jeg forstått det riktig at det er et krav om å bruke GeoGebra? Antar at jeg kommer til å bruke det på noen av oppgavene der uansett, og har sett igjennom "hvordan bruke GeoGebra på eksamen"-vedlegget. Men skal det leveres digitalt? Eller skriver man det ut der?
Jeg har ikke hatt matte på 12 år, så jeg er ikke vant til dette morderne fiksfakseriet. Hva skjedde med en god gammeldags kalkulator?
Del 2 av privatisteksamen
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Ja, det er ingen forskjell på privatist- og vanlig eksamen. Om du skal skrive ut eller levere digitalt avhenger av skolen og om du i det hele tatt får levert digitalt. På skolen min må vi ihvertfall skrive ut ett (1) Word-dokument.
CAS på GeoGebra er et krav på eksamen nå, og det vil stå "løs på CAS" eller "løs grafisk" på Del 2. Du burde lære deg alle formlene og hvordan ting og tang gjøres i GeoGebra, så slipper du å slå opp i formelheftet hele tiden. Og angående kalkulator-- jeg vet at mange elever (inkl. meg selv) er drit lei CAS-tullet. Hadde jeg fått velge, hadde jeg bare gjort oppgavene på kalkulator, men slik er det dessverre ikke lenger. Men du får fortsatt uttelling dersom du løser oppgaven på en annen måte, bare ikke full score.
CAS på GeoGebra er et krav på eksamen nå, og det vil stå "løs på CAS" eller "løs grafisk" på Del 2. Du burde lære deg alle formlene og hvordan ting og tang gjøres i GeoGebra, så slipper du å slå opp i formelheftet hele tiden. Og angående kalkulator-- jeg vet at mange elever (inkl. meg selv) er drit lei CAS-tullet. Hadde jeg fått velge, hadde jeg bare gjort oppgavene på kalkulator, men slik er det dessverre ikke lenger. Men du får fortsatt uttelling dersom du løser oppgaven på en annen måte, bare ikke full score.