R1 eksamen oppgave 2 del 2

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Gansgo

Hei, fullførte eksamen og er rimelig fornøyd :) :).Slet litt med oppgave 2 i den andre delen av eksamen. Hvilke svar fikk dere?
på b) skrev jeg at 11,50 km/t var nok for 25 biler. (håper dette er riktig).
Guest

Send oppgaven :D Hadde R1 i fjor, så kan hende jeg har glemt noen temaer som ikke dukker opp i R2, men jeg elsker utfordringer så har lyst til å prøve med på den oppgaven likevel ;)
Guest

På b) fikk jeg at når farten var mellom 11.50 km/h og 58.2 km/h, så ville det være minst 25 biler/min. :shock:
Gansgo

Gjest wrote:På b) fikk jeg at når farten var mellom 11.50 km/h og 58.2 km/h, så ville det være minst 25 biler/min. :shock:
11,50 var et riktig svar. Ditt var vel også riktig. Oppgaven spurte om hva farten MINST må være, du svarte litt mer men får nok full pott :)
Guest

Gansgo wrote:
Gjest wrote:På b) fikk jeg at når farten var mellom 11.50 km/h og 58.2 km/h, så ville det være minst 25 biler/min. :shock:
11,50 var et riktig svar. Ditt var vel også riktig. Oppgaven spurte om hva farten MINST må være, du svarte litt mer men får nok full pott :)
Oppgaven spurte om hva farten burde være for at minst 25 biler skulle passere per minutt. Jeg tolket dette som N(v)>25. Dermed fikk jeg intervallet [11.5,58.2] :)
Fysikkmann97
Lagrange
Lagrange

Betyr det at om farten er over 58,2 km/t, så vil det være kø? Høres ganske ulogisk ut :P
claves
Dirichlet
Dirichlet

Stor fart gir ikke nødvendigvis bedre trafikkflyt, som diskutert blant annet her: https://www.youtube.com/watch?v=ecqVRDo7PMw :)
Post Reply