Jeg har tatt S1 matte etter 1P-matte

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Abel2

Hei, jeg har valgt S1 matte etter å ha gått gjennom 1P matte, og jeg lurer på om dere har noen råd rundt hvordan jeg skal forbedre meg. Jeg vet at det er stort hopp å gå fra den type matte. Så burde jeg kjøpe S1 mattebok og gå gjennom den i sommeren? Takk for svar.
ThomasSkas
Galois
Galois
Innlegg: 598
Registrert: 09/10-2012 18:26

Abel2 skrev:Hei, jeg har valgt S1 matte etter å ha gått gjennom 1P matte, og jeg lurer på om dere har noen råd rundt hvordan jeg skal forbedre meg. Jeg vet at det er stort hopp å gå fra den type matte. Så burde jeg kjøpe S1 mattebok og gå gjennom den i sommeren? Takk for svar.
Det høres ut som at du er toppmotivert!
Jeg ville heller ha stukket innom biblioteket på skolen din, og spurt om du kan låne S1 boka allerede nå før sommeren. Det er egentlig ett fett om du låner boka nå, eller i august når du begynner på VG 2. Så lenge bibliotekaren registrerer boka på deg, så skal det være ordnet i en fei. Det er i hvert fall slik vi kan gjøre det på skolen.
Ellers kan du jo bruke campusinkrement.no til å lære deg temaene og være forberedt.

Og du spør om selve overgangen. Den kan nok være vrien, men hvis du går inn for å lære deg stoffet godt, og gjøre oppgaver, så kan jeg ikke se at det skal være noe som skal stoppe deg.
Logaritmekid
Noether
Noether
Innlegg: 21
Registrert: 25/03-2015 20:55

Ser at det er en stund siden du har skrevet dette, men tenkte jeg skulle komme med et par tips likevel. Det kan nok bli spesielt vanskelig i starten, men etterhvert som du får gått gjennom pensumet flere ganger så blir det lettere og lettere. Alt dere har gått gjennom til da blir jo pensum på prøver. Det er for de fleste sånn at det er karakteren til sommeren(sommersemesteret) som teller. Det viktigste er at du ikke gir opp selvom karakteren kanskje blir litt lavere enn du helst vil ha den første halvår. Du har egentlig ganske god tid på deg i og med at tentamen teller for over halvparten av karakteren.
Svar