T-matteeksamen som privatist
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Hva bør man fokusere mest på før en privatisteksamen i T-matte? Noe som er ekstra viktig å få med seg? Ellers noen tips?
Takk for svar! Hvordan øver du? Og har du tatt mattekurs etter at du hadde 1T?Loam wrote:Hei, jeg er selv privatist 1T. Jeg anbefaler å øve mye på del 2 oppgaver! Ellers øv det du sliter med, jobb systematisk gjennom oppgavesett og noter deg underveis hva du må øve mer på og hva du får godt til.
Jeg prøver å forbedre en 4er til en 6er, men tviler på at jeg klarer det i og med at jeg begynte øvingen i dag.... Går systematisk gjennom kapittel for kapittel, og så tenker jeg å bruke kommende helg på eksamensoppgaver. Det er kanskje dårlig disponering av tiden, menmen...

Jeg gjør mange eksamens sett, og skriver ned underveis det jeg sliter med og deretter prøver å lese meg opp på det jeg ikke får til. Nei har ikke tatt på noen mattekurs, må forberede meg selvstendig til eksamen. Jeg prøver også og forbedre min karakter fra 4 til 5/6 og føler at det jeg har god kontroll på del 1 men del 2 er av og til litt vrien... Vet ikke hvilke kunnskaper du har fra før av, men vil anbefale at du begynner med eksamensoppgaver nu og ikke først til helga.privatistmatte wrote:Takk for svar! Hvordan øver du? Og har du tatt mattekurs etter at du hadde 1T?Loam wrote:Hei, jeg er selv privatist 1T. Jeg anbefaler å øve mye på del 2 oppgaver! Ellers øv det du sliter med, jobb systematisk gjennom oppgavesett og noter deg underveis hva du må øve mer på og hva du får godt til.
Jeg prøver å forbedre en 4er til en 6er, men tviler på at jeg klarer det i og med at jeg begynte øvingen i dag.... Går systematisk gjennom kapittel for kapittel, og så tenker jeg å bruke kommende helg på eksamensoppgaver. Det er kanskje dårlig disponering av tiden, menmen...
Loam wrote:Jeg gjør mange eksamens sett, og skriver ned underveis det jeg sliter med og deretter prøver å lese meg opp på det jeg ikke får til. Nei har ikke tatt på noen mattekurs, må forberede meg selvstendig til eksamen. Jeg prøver også og forbedre min karakter fra 4 til 5/6 og føler at det jeg har god kontroll på del 1 men del 2 er av og til litt vrien... Vet ikke hvilke kunnskaper du har fra før av, men vil anbefale at du begynner med eksamensoppgaver nu og ikke først til helga.privatistmatte wrote:Takk for svar! Hvordan øver du? Og har du tatt mattekurs etter at du hadde 1T?Loam wrote:Hei, jeg er selv privatist 1T. Jeg anbefaler å øve mye på del 2 oppgaver! Ellers øv det du sliter med, jobb systematisk gjennom oppgavesett og noter deg underveis hva du må øve mer på og hva du får godt til.
Mente om du har hatt noe matte etter 1T, som er på høyere nivå? Selv har jeg hatt R1 og holder på med R2 nå. Ja, jeg burde nok prøve å få begynt å løse eksamensoppgaver før helgen. Og så er det kanskje lurt å løse oppgaver bak i oppgavesamlingen også? Spesielt med og uten hjelpemiddel, sikkert. Har bare aaaaalt for liten tid på dette. Hvor mange timer jobber du med 1T hver dag?
Loam wrote:Åja, beklager. Har bare tatt R1! Jeg er også privatist i R1 denne høsten, så har jobbet med 1T/R1 i 3-4timer nesten hverdag siden september.
Da ligger du nok veldig bra an! Jeg rekker bare å jobbe med 1T-pensum i 3-4 timer hver dag nå i en uke siden jeg har skole og mange prøver/innleveringer i de andre fagene også. Men får bare håpe det går...