R2 Hjelpemiddel

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Rotexor
Fibonacci
Fibonacci

Hei! Jeg driver og øver til R2-eksamen som er på fredag. Jeg merker fort det at jeg sliter litt med del 2 oppgavene.
Er det noen her som har tips til gode hjelpemiddel til del 2 oppgaver, slik at jeg kan få bedre utgangspunkt til å klare oppgavene.
Finner lite hjelp i boken da oppgavene sjeldent samsvarer med boken.
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Rotexor wrote:Hei! Jeg driver og øver til R2-eksamen som er på fredag. Jeg merker fort det at jeg sliter litt med del 2 oppgavene.
Er det noen her som har tips til gode hjelpemiddel til del 2 oppgaver, slik at jeg kan få bedre utgangspunkt til å klare oppgavene.
Finner lite hjelp i boken da oppgavene sjeldent samsvarer med boken.
CAS i geogebra + graftegning.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Kjemikern
Guru
Guru

Prøv å løs tidligere eksamener ved hjelp av CAS. Du har jo tilgang til fasiten, og jeg kan garantere deg at rundt 70% av oppgavene på del 2 møter du på "Vis ved CAS".

I tillegg er CAS en god hjelpende hånd. Den gjør "all" utregningen for deg og du vil merke hvor tidssparende den er, dersom du bruker den også på oppgaver hvor det ikke står "Bruk CAS"
Post Reply