Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.
Dolandyret wrote:Sensoremøtegreiene er ikke før enn 6. og 7. i Oppland :L Så jeg får ikke før enn tidligst i morgen.
Håper på 6, men er relativt sikker på at det blir 5 pga. en del slurv.
Hva tror du at du får?
Ah, jeg leste posten din litt for raskt. Jeg tror at jeg ligger på vippen mellom 5 og 6. Er mentalt forberedt på en 5er.
Nå er det bare å vente i spenning...
Dolandyret wrote:Sensoremøtegreiene er ikke før enn 6. og 7. i Oppland :L Så jeg får ikke før enn tidligst i morgen.
Hva tror du at du får?
Ah, jeg leste posten din litt for raskt. Jeg tror at jeg ligger på vippen mellom 5 og 6. Er mentalt forberedt på en 5er.
Samme her. Synes egentlig det var litt rart at de ikke satt ned sekseren til 54 eller 55 poeng for H15 eksamenen, den var en del vanskeligere enn de tidligere eksamensettene i 1P.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Hva tror du at du får?
Samme her. Synes egentlig det var litt rart at de ikke satt ned sekseren til 54 eller 55 poeng for H15 eksamenen, den var en del vanskeligere enn de tidligere eksamensettene i 1P.
Ja, jeg er enig, eller synes hvertfall at noen av oppgavene på del 2 var tidkrevende. Tok jo en evighet å tegne valgtre til sannsynlighetsoppgaven...
Vi får bare håpe at sensorene er enige
Gratulerer! Hvilke oppgaver hadde du feil på i 1P?
Tusen takk!!
De jeg kommer på i farta:
- Overslag del 1, rundet alt ned, men burde rundet 1 faktor opp.
- Sannsynlighet del 2. Svarte 1/27 istedenfor 3/27.
+ Litt slurv hvor jeg skreiv 400 3 ganger istedenfor 4000, på den proporsjonalitetsoppgaven på del 1.
+ Litt usikker på om svaret var fyldig nok på oljeoppgaven del 2.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."