Privatistgebyr

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Guest

hei,
vet noen om det er mulig å betale privatistgebyret kontant ved oppmøte på privatistkontoret?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Gjest wrote:hei,
vet noen om det er mulig å betale privatistgebyret kontant ved oppmøte på privatistkontoret?
Betalingsinformasjon

Betaling av eksamensavgift
Faneblad om "betaling" ligger som et menypunkt til venstre i bildet etter pålogging. Eksamensavgift for 2016 er kr. 1029,- for første gangs eksamen og hvis du ikke har bestått i faget, og kr. 2058,- for forbedring av karakter i faget.

Før du bekrefter oppmeldingen må du være helt sikker på at du har meldt deg opp i riktig(e) fag. Oppmeldingen er bindende etter at du har betalt, og eksamensavgift vil ikke bli refundert.

Hvis du annullerer oppmeldingen din før du har betalt avgiften, vil du ikke få påminnelser om betaling eller regnes som oppmeldt til eksamen. Hvis du annullerer oppmeldingen etter å ha betalt avgiften, har du ikke krav på å få pengene tilbake.

Betaling skjer med kort. Fullføres betalingen vil faget stå som betalt på "Min side" på privatistweb umiddelbart. Dette må du sjekke! Dersom betaling ikke fullføres vil faget stå som ubetalt på Min side og du er ikke oppmeldt. På "Min side" kan du betale på nytt innenfor oppmeldingsfristen 15.september for høsteksamen og 1. februar for våreksamen. Hvis du har problemer med betalingen, logg deg ut av privatistweb og logg deg inn på nytt. Gå til "Min side" og prøv å betale på nytt. Oppmeldingen vil bli annullert om du ikke betaler eksamensavgiften innen betalingsfristen.

Ulike betalingsmetoder:
BankAxess: Med BankAxess betaler du rett fra din konto via internett, på samme måte som du er vant til når du handler i vanlige butikker. Forutsetningen er at du har en godkjennelse fra banken og har en bank ID("sikkerhetskort/-brikke") som gjør det mulig å betale på denne måten. Vær oppmerksom på at ikke alle banker tilbyr BankAxess for sine kunder ennå. NB! Dersom du er usikker på om du har denne betalingsløsningen må du ta kontakt med banken din, og ikke med Eksamenskontoret.

VISA og MasterCard er de to andre betalingsmulighetene vi tilbyr. Her trenger du bankkortet ditt til bl.a. å fylle ut VISA eller MasterCard - kortnummer og utløpsdato ved betaling. Dersom du prøver å betale med bankaxsess og ikke får det til må du betale med VISA/MasterCard.
Ser ikke slik ut, dessverre.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Post Reply