hei, jeg lurte på noe:
jeg er interessert i å ta fysikk og matematikk bachelor grad. Burde jeg ta en av gangen eller begge to samtidig?
Jeg har sett noen skoler tilbyr bachelor grad i både matematikk og fysikk. Men andre skoler tilbyr bare matematikk eller bare fysikk bachelor.
Hva er forskjellen mellom det å ta ett fag og det å ta to fag i kombinasjon? blir man fysiker og matematiker hvis man tar bachelor i matematikk og fysikk kombinert, og deretter påbygger to år med matte og to år med fysikk?
realfag
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Høres ut som du er interessert i FysMat: https://www.ntnu.no/studier/mtfyma
Altså, en 5-årig mastergrad i Fysikk og Matematikk.
Altså, en 5-årig mastergrad i Fysikk og Matematikk.
den matfy har bare 2 år med matematikk og fysikk etterpå å man velge en av tre linjer der man ikke har matematikk eller fysikk teoretisk sett.
så dette er utelukket for meg.
jeg liker å lese og skrive om matematikk og fysikk, og da tenker jeg det er best å ta matematikk bachelor ved ntnu til å starte med og se derfra hvor jeg går... kanksje tar jeg fysikk tre år etter matte bachelor.
så dette er utelukket for meg.
jeg liker å lese og skrive om matematikk og fysikk, og da tenker jeg det er best å ta matematikk bachelor ved ntnu til å starte med og se derfra hvor jeg går... kanksje tar jeg fysikk tre år etter matte bachelor.