gratis ta opp fag , betale kun privatisteksamensavgift

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Guest

hei,

lurte på om det fins gratis skoler man kan ta og forbedre fag fra vgs ?

Jeg har mange fag fra vgs som jeg trenger å forbedre for å øke snittet, men sonans vgs tar betalt for dette. Fins det noe gratis jeg kan gjøre? Jeg kan gjerne ta ansvaret selv for læring, sitte hjemme og melde meg på eksamen via privatistweb, går det?

Altså jeg trenger ikke undervisningshjelp. Jeg klarer dette på egen hånd. Men er det mulig slik?
Kjemikern
Guru
Guru

Ja det er mulig. Bare betal for eksamen, les mye og møt opp :)
Nebuchadnezzar
Fibonacci
Fibonacci

Merk at prisene på atudentweb har steget, så selv om en leser på egenhånd koster det vel 1000kr for hvert nye fag og 2000kr å forbedre fag du allerede har. Som kjemikeren sier er dette o den enete avgiften du må betale om du klarer å lese selv.
"Å vite hva man ikke vet er og en slags allvitenhet" - Piet Hein
https://s.ntnu.no/Integralkokeboken
Lektor - Matematikk, Fysikk og Informatikk
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Gjest wrote:hei,

lurte på om det fins gratis skoler man kan ta og forbedre fag fra vgs ?

Jeg har mange fag fra vgs som jeg trenger å forbedre for å øke snittet, men sonans vgs tar betalt for dette. Fins det noe gratis jeg kan gjøre? Jeg kan gjerne ta ansvaret selv for læring, sitte hjemme og melde meg på eksamen via privatistweb, går det?

Altså jeg trenger ikke undervisningshjelp. Jeg klarer dette på egen hånd. Men er det mulig slik?
Som de andre før meg har sagt, det eneste du trenger å betale for er eksamen. I 2016 er det 1029kr for å ta et nytt fag, mens det er 2058kr for å forbedre et fag du har hatt tidligere.
Bøker må du skaffe på egenhånd, enten gjennom kjøp av nye/brukte bøker eller lån på bibliotek.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Post Reply