Hei. Noen kloke hoder som klarer å se hvorfor Geogebra ikke klarer å gi meg "riktig" gitt at jeg har definert ?
Av en eller annen grunn endres kun den første x'en til t, men ikke resten slik at jeg får , når jeg egentlig ønsker ...
For en annen funksjon fungerer det helt fint med å finne ...
Eclipse wrote:Hei. Noen kloke hoder som klarer å se hvorfor Geogebra ikke klarer å gi meg "riktig" gitt at jeg har definert ?
Av en eller annen grunn endres kun den første x'en til t, men ikke resten slik at jeg får , når jeg egentlig ønsker ...
Eclipse wrote:Hei. Noen kloke hoder som klarer å se hvorfor Geogebra ikke klarer å gi meg "riktig" gitt at jeg har definert ?
Noen som vet hvordan det er mulig å lage en dersom funksjon i en kommando som ikke har det innebygd?
Oppgaven går ut på å tegne kurven
men problemet med kommandoen Kurve[ <Uttrykk>, <Uttrykk>, <Parametervariabel>, <Start>, <Slutt> ] er at den skriver intervallet i format. Men her sier oppgaven spesifikt at . Blir litt stygt å skrive dette:
Kurve[ln(t), t² - 4t, t, 0, 5]
Skall egentlig være eller noe i den duren...
Noen tips ?
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Mest sannsynlig Geogebra som ikke klarer det. Sist jeg sjekket klarte ikke GGB finne nullpunkt om man bruker Dersom[]-funksjonen, så når du definerer x-verdien får du ikke ut noe vettugt.
Fysikkmann97 wrote:Mest sannsynlig Geogebra som ikke klarer det. Sist jeg sjekket klarte ikke GGB finne nullpunkt om man bruker Dersom[]-funksjonen, så når du definerer x-verdien får du ikke ut noe vettugt.
Pussig ettersom det står at det eksplisitt skal regnes v.h.a digitale verktøy,
Mener sikkert via graftegner:
,
Skjæring i intervallet -->
Ikke like elegant som det kunne ha vært i CAS :/
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.