Volumenheter=S

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Guest

Nå sliter jeg her! Ikke noe ukjent fenomen akkurat! JEG TRENGER HJELP! Vi skal ha en stor prøve om volum og enheter 10.klasse pensum.... Her er problemet mitt:

Jeg vet at 1 dm^3 = 1 liter
men hva blir 1 cm^3 omgjort til?
og hva med 1 mm^3 osv.? Noen regler på dette? Det står ikke noe på siden her om slik omregning.

Egentlig burde jeg spørre om hvordan jeg må tenke når jeg skal regne fra en enhet til en annen??? Fra kubikk til kvadrat og slikt!
Håper virkelig jeg kan få svar fort. På forhånd tusen takk=)
bangern90
Noether
Noether

1m^3=1000l
1dm^3=1l
1cm^3=ml
Last edited by bangern90 on 05/03-2006 17:33, edited 1 time in total.
Hasta la Victoria Siempre - To the Final Win
- Ernesto "Che" Guevara
Freddy;)

ehm... hva? lurer på det samme jeg... men det svaret der sa meg ingen ting!! 1 dm^2 er ikke lik 1 liter!!

Få et virkelig svar a? Trodde dette stedet var for sånne smartinger som kan hjelpe andre jeg.... får vel ringe læreren min=P

????
Guest

Freddy;) wrote:ehm... hva? lurer på det samme jeg... men det svaret der sa meg ingen ting!! 1 dm^2 er ikke lik 1 liter!!

Få et virkelig svar a? Trodde dette stedet var for sånne smartinger som kan hjelpe andre jeg.... får vel ringe læreren min=P

????
Ser helst at du ikke kommer med slike spydigheter. Er ikke kjekt å hjelpe folk som ikke setter pris på den hjelpen de får.

Det er helt rett som du sier, 1 dm^2 er ikke det samme som 1 liter.

1 dm^3=1 liter
1 cm^3=en tusendels liter, dvs 1 ml.
1 mm^3= en tusendels milliliter(ml)=1 mikroliter.
freddy

det var han andre som spurte først daaa! jeg bare viste til at du ikke hjalp han=S det du sa forvirret han sikkert bare! Spydig sagt? ehh... sorry! skal ikke skje igjen;)
bangern90
Noether
Noether

ops:P skrev visst feil, skal rette det:D
Hasta la Victoria Siempre - To the Final Win
- Ernesto "Che" Guevara
Post Reply