Eksamen R1

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
erren

Hei,

jeg skal snart ha privatisteksamen i matematikk R1, og jeg har vœrt gjennom pensum og eksamen før - men vet det har blitt innført noen endringer i de nyere bøkene i forhold til ny eksamensordning osv. Er det noen som vet hva hovedforskjellen vil vœre, og hva man går glipp av med å jobbe med en eldre bok? Er det hovedsakelig øving med å bruke Geogebra og CAS, og øving i "med/uten hjelpemidler"-oppgaver?

Noen tips til å få en effektiv prosess på eksamen, da jeg merket at på 1T-eksamen kunne jeg nesten alt, men merket at det ble tidspress på grunn av at det tok tid å lage utskriftsdokument med besvarelser, så jeg endte opp med en 5. Kanskje jeg bare må øve på å bli mer effektiv på det :P
Kjemikern
Guru
Guru

Gjør tidligere eksamensoppgaver kun med CAS, slik at du har stål kontroll. I den nye eksamensformen er det mulig å gjøre alle del 2 oppgavene i CAS. Mestrer du CAS vil du være ferdig i god tid!
erren

Kjemikern wrote:Gjør tidligere eksamensoppgaver kun med CAS, slik at du har stål kontroll. I den nye eksamensformen er det mulig å gjøre alle del 2 oppgavene i CAS. Mestrer du CAS vil du være ferdig i god tid!
Tusen takk for tips :)
eksamen

Er det noen som vet om det er valgfritt om man skal tegne grafer for hånd eller i geogebra på eksamen, eller om man får oppgitt hva man skal gjøre? Hvordan ordlegges det i så tilfelle; skissere (for hånd) og tegn (digitalt)?
Post Reply