Jeg har eksamen om en måned (lineær algebra, flervariabel analyse og rekker). Har noenlunde kontroll på de to første, men sliter fælt med rekker, sannsynligvis en kombinasjon av at jeg opplever det både som vanskelig, men også fordi jeg ikke har hatt anledning til å jobbe nok med faget.
Dette er da på kalkulusnivå og det går mye i å sjekke for konvergens/divergens med de ulike testene som finnes.
Jeg lærer best av gode eksempler, men læreboken er typisk veldig tynn og uten mange av disse. I tillegg er fasit på både eksamensoppgaver og i boken svært korte, slik at jeg ikke alltid skjønner hva som blir gjort. Resultatet er at jeg sitter altfor lenge og grubler på hver enkelt oppgave. Jada. Det er kanskje slik man lærer best, men jeg har rett og slett ikke tid nå. En god karakter på eksamen er det viktigste, selv om det skulle innebære å lære fremgangsmåter på bekostning av forståelse.

Så, det jeg tror hadde hjulpet meg var litt mer komplette løsningsforslag og eksempler. Er det noen som har tips om noe slikt? Er villig til å betale for en bok om nødvendig.
På forhånd takk!