Kan eksamenskarakteren til skriftlig r2 påvirke standpunktkarakteren?
Jeg vipper mellom 5 og 6, fikk 5/6 på sist heldagsprøve, men hvis jeg får 6 på skriftlig r2 eksamen får jeg 6 i standpunkt da?
Hva skjer hvis jeg derimot av en aller annen grunn får 5 eller 4 i eksamen hvis jeg fikk høyere i standpunkt? Vil det påvirke standpunktkarakteren og trekke den ne?
eksamensspørsmål
Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
-
- Lagrange
Lærer har ingen rett til å se på din eksamensbesvarelse, og eksamenskarakteren får du ikke før rundt den 18.juni. Standpunktkarakteren i matte må nok settes i starten av juni. Jeg vet ikke om det er lov å gi eksamensbesvarelsen til læreren sin for å prøve å få en bedre standpunktkarakter, men den skal ikke påvirke SP uten videre.
-
- Lagrange
Eksamenskarakteren påvirker ikke standpunkt med mindre du vil det. Måten du gjør dette på er å klage på standpunktskarakteren din etter du har fått igjen eksamenskarakteren. Om det da er en forskjell der, så kan dette dra deg opp en karakter. Eksamenskarakteren skal gjenspeile kunnskapen du sitter med i det aktuelle faget, og vil derfor "veie" en del ved en eventuell klage.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."