R1 - Eksamen 2016

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Svar
Hmmm

Larsik skrev:Potensielt dumt spm her: Hvis jeg har lastet ned diverse løsningsforslag fra tidligere eksamener, bruksanvisning til GeoGebra osv, er det mulig at vaktene tror jeg jukser hvis jeg bruker mye tid på å bla rundt i dette på PC-en på del 2?
Har du lyst til å dele bruksanvisning på GeoGebra? pliiiis :D
FJEFE

Hmmm skrev:
Larsik skrev:Potensielt dumt spm her: Hvis jeg har lastet ned diverse løsningsforslag fra tidligere eksamener, bruksanvisning til GeoGebra osv, er det mulig at vaktene tror jeg jukser hvis jeg bruker mye tid på å bla rundt i dette på PC-en på del 2?
Har du lyst til å dele bruksanvisning på GeoGebra? pliiiis :D
Du får lov til å bruke alt av dette, så lenge du ikke bruker. Derfor bør du ha lastet ned alt klart idag, før eksamen.
Gjest5

Noen som har en samling med gode huskeregler de gjerne vil dele?? :lol: :D
Eclipse
Cantor
Cantor
Innlegg: 138
Registrert: 19/01-2014 20:00

Lykke til imorra, alle sammen! :D
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Lykke til alle sammen! Hadde vært fint om noen tok med oppgaveheftet hjem etter eksamen, så vi kan diskutere noen oppgaver utover kvelden :)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Markonan
Euclid
Euclid
Innlegg: 2136
Registrert: 24/11-2006 19:26
Sted: Oslo

Er eksamen i morgen?

Lykke til, alle sammen! :)
An ant on the move does more than a dozing ox.
Lao Tzu
Hmmm

LYKKE TIL!! DETTE KLARER VI! TENK LOGISK :)
Skanin
Cayley
Cayley
Innlegg: 92
Registrert: 02/03-2015 17:02
Sted: Trondheim

Dolandyret skrev:Lykke til alle sammen! Hadde vært fint om noen tok med oppgaveheftet hjem etter eksamen, så vi kan diskutere noen oppgaver utover kvelden :)
Jeg og ei venninne hadde med hvert vårt oppgavehefte ut, men IT-fyren på skolen nappet den ut av hånda på meg når han så jeg hadde det, og så vi fikk stryk om noen fant ut at vi hadde tatt det??
Er dette riktig? Han sa også vi fikk stryk om vi hadde med kladdeark? :o Det har jeg ikke fått noe beskjed om..

Uansett.. Grei vanskelighetsgrad på oppgavene i år, men brukte fortsatt tiden helt ut og rakk ikke engang å spise. Siste oppgaven på del 2 var vrien. Ellers gikk det veldig greit med meg! :D
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Skanin skrev:
Dolandyret skrev:Lykke til alle sammen! Hadde vært fint om noen tok med oppgaveheftet hjem etter eksamen, så vi kan diskutere noen oppgaver utover kvelden :)
Jeg og ei venninne hadde med hvert vårt oppgavehefte ut, men IT-fyren på skolen nappet den ut av hånda på meg når han så jeg hadde det, og så vi fikk stryk om noen fant ut at vi hadde tatt det??
Er dette riktig? Han sa også vi fikk stryk om vi hadde med kladdeark? :o Det har jeg ikke fått noe beskjed om..

Uansett.. Grei vanskelighetsgrad på oppgavene i år, men brukte fortsatt tiden helt ut og rakk ikke engang å spise. Siste oppgaven på del 2 var vrien. Ellers gikk det veldig greit med meg! :D
Er kun besvarelsen som skal leveres, så det skal være lov å ta med heftet. Kladdeark skal leveres sammen med besvarelsen.

Får håpe noen andre får tatt den med da :)
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Skanin
Cayley
Cayley
Innlegg: 92
Registrert: 02/03-2015 17:02
Sted: Trondheim

Dolandyret skrev:
Skanin skrev:
Dolandyret skrev:Lykke til alle sammen! Hadde vært fint om noen tok med oppgaveheftet hjem etter eksamen, så vi kan diskutere noen oppgaver utover kvelden :)
Jeg og ei venninne hadde med hvert vårt oppgavehefte ut, men IT-fyren på skolen nappet den ut av hånda på meg når han så jeg hadde det, og så vi fikk stryk om noen fant ut at vi hadde tatt det??
Er dette riktig? Han sa også vi fikk stryk om vi hadde med kladdeark? :o Det har jeg ikke fått noe beskjed om..

Uansett.. Grei vanskelighetsgrad på oppgavene i år, men brukte fortsatt tiden helt ut og rakk ikke engang å spise. Siste oppgaven på del 2 var vrien. Ellers gikk det veldig greit med meg! :D
Er kun besvarelsen som skal leveres, så det skal være lov å ta med heftet. Kladdeark skal leveres sammen med besvarelsen.

Får håpe noen andre får tatt den med da :)
Hm, jaja, tror han tenkte litt på at vi kunne hjelpe de med ekstra tid elns..
Krise om jeg kastet kladdearkene istedet for å levere de..?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

Skanin skrev: Hm, jaja, tror han tenkte litt på at vi kunne hjelpe de med ekstra tid elns..
Krise om jeg kastet kladdearkene istedet for å levere de..?
Krise er det nok ikke. Ingen som kan bevise at du kladdet noe i det hele tatt uansett :wink:
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
TFZ

Del 2 var vanskelig! Eller i hvert fall de siste 2-3 oppgavene (altså 50-75% av del 2.... Haha)

Del 1 gikk greit. Hvis jeg har de jeg tror riktig, så skal jeg ligge akkurat på en 5'er ca, noe som var dumt da jeg trenger en 6'er, men så snart jeg så del 2 skjønte jeg at det ikke kom til å skje :P

Tok med eksamen, hvordan legger jeg til bilder her?
Dolandyret
Lagrange
Lagrange
Innlegg: 1264
Registrert: 04/10-2015 22:21

TFZ skrev:Del 2 var vanskelig! Eller i hvert fall de siste 2-3 oppgavene (altså 50-75% av del 2.... Haha)

Del 1 gikk greit. Hvis jeg har de jeg tror riktig, så skal jeg ligge akkurat på en 5'er ca, noe som var dumt da jeg trenger en 6'er, men så snart jeg så del 2 skjønte jeg at det ikke kom til å skje :P

Tok med eksamen, hvordan legger jeg til bilder her?
Laste opp vedlegg --> velg fil --> last opp fil --> plasser i innlegg
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Eclipse
Cantor
Cantor
Innlegg: 138
Registrert: 19/01-2014 20:00

Dolandyret skrev:
Skanin skrev: Hm, jaja, tror han tenkte litt på at vi kunne hjelpe de med ekstra tid elns..
Krise om jeg kastet kladdearkene istedet for å levere de..?
Krise er det nok ikke. Ingen som kan bevise at du kladdet noe i det hele tatt uansett :wink:
Vi fikk ikke beskjed om å levere inn kladdearkene, kun besvarelsesarkene...

Startet med å åpne word-dokument under del 2 for jeg hadde planlagt å gjøre hele del 2 i Geogebra, men så fikk jeg beskjed om at programmer på PC'n var kun til å "tegne grafer", ikke noe annet. Fikk derfor ikke lov
å skrive inn svar i word-dokument, alt som skulle skrives og som ikke var bilde av CAS/funksjoner i Geogebra, måtte skrives for hånd på et ark for del 2. Stusset litt over dette, da jeg tidligere har lest at hele del 2 skal kunne gjøres i Geogebra. Menmen =)

Hvordan gikk det med dere andre i dag? Syntes selv del 1 var rimelig grei, oppgave 3d og 4 (del 2) var litt verre...
Gjest

TFZ skrev:Del 2 var vanskelig! Eller i hvert fall de siste 2-3 oppgavene (altså 50-75% av del 2.... Haha)

Del 1 gikk greit. Hvis jeg har de jeg tror riktig, så skal jeg ligge akkurat på en 5'er ca, noe som var dumt da jeg trenger en 6'er, men så snart jeg så del 2 skjønte jeg at det ikke kom til å skje :P

Tok med eksamen, hvordan legger jeg til bilder her?
Hvor mange poeng regner du med å få når du tror du får 5? Jeg regnet ut at jeg kom til å få 49/60 poeng. Håper det holder til en 5'er... Dreit meg ut som jammen på del 1, så ikke at det var en syvende oppgave før jeg måtte levere, så fikk ikke gjort noe av den...
Svar