R2 - Hvordan føre CAS oppgaver

Her kan du stille spørsmål vedrørende problemer og oppgaver i matematikk for videregående skole og oppover på høyskolenivå. Alle som føler trangen er velkommen til å svare.

Moderators: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga

Post Reply
Guest

Hei!
Hva er den mest foretrukne måten å levere det man gjør i Geogebra på?

Med det så henviser jeg jeg til CAS-oppagver og oppgaver hvor man skal tegne grafer på del 2.

Jeg tenkte først å lage et word-dokument, løse det som skal løses i geogebra, også bruke "utklippsverktøy" på maskinen min og lime bilder fra CAS og graftegneren inn i Word. Jeg er klar ogver at man f. eks skal kommentere at "jeg løser dette i CAS ved hjelp av kommandoen...." "Jeg bruker .... i Geogebra" osv.

Hva har dere planlagt? Jeg tar imot tips og forslag til bedre metoder helt klart. :)
Dolandyret
Lagrange
Lagrange

Alle vedlegg som skal leveres sammen med eksamensbesvarelsen må føres på et ark med kandidatnr, skole, fagkode osv. Derfor vil word som regel være mest hensiktsmessig. Vi har hvert fall egne eksamensmaler(word) vi må copy/paste/utklippsverktøy til.
"I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers."
Post Reply