Noen som kan hjelpe med oppgaven i vedlegget? Synes det meste går greit i syrer og baser nå, men i den oppgaven her blir det av en eller annen grunn bare rot...
Finne pH, pOH....
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Janhaa wrote:a)
b)
Jeg må bare spørre: hvordan ender du opp med det regnestykket? Har sett det utrykket et par ganger nå uten å forstå hvordan man kommer frem til det. Er det bufferlikningen, mon tro?
Omnia mirari etiam tritissima - Carl von Linné
( Find wonder in all things, even the most commonplace.)
Det er åpning og lukking av ionekanaler i nerveceller som gjør det mulig for deg å lese dette.
Gitt den svake basen,Drezky wrote:Jeg må bare spørre: hvordan ender du opp med det regnestykket? Har sett det utrykket et par ganger nå uten å forstå hvordan man kommer frem til det. Er det bufferlikningen, mon tro?Janhaa wrote:a)
b)
antar:
DVs
så kan du løse mhp
på begge sider og rydde opp. da er vi der
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
Kunne du gjort hele utregninga på en av dem for meg, bare så jeg får se helt basic hva du gjør? I min lærebok brukes ikke "pKb". Skjønner at det har noe med basekonstanten å gjøre, men hva er det for noe?Janhaa wrote:a)
b)
In the beginning there was nothing, which exploded.
duodenum wrote:Kunne du gjort hele utregninga på en av dem for meg, bare så jeg får se helt basic hva du gjør? I min lærebok brukes ikke "pKb". Skjønner at det har noe med basekonstanten å gjøre, men hva er det for noe?Janhaa wrote:a)
b)
DVs
a)
):
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.