Hei, trenger hjelp til en fysikkoppgave, og håper noen smartinger her kan svare meg. Holder på med termofysikkens første lov, og pørsmålet lyder:
Hvor mye energi blir avgitt når 200 kg flytende jern ved smeltepunktet blir til 200 kg jern i fast form ved samme temperatur?
Tusen tak for eventuelle svar.
Fysikkoppgave
Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
prøv denne:emheii wrote:Hei, trenger hjelp til en fysikkoppgave, og håper noen smartinger her kan svare meg. Holder på med termofysikkens første lov, og pørsmålet lyder:
Hvor mye energi blir avgitt når 200 kg flytende jern ved smeltepunktet blir til 200 kg jern i fast form ved samme temperatur?
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.
Marie Curie, kjemiker og fysiker.
Janhaa wrote:røv denne:emheii wrote:Hei, trenger hjelp til en fysikkoppgave, og håper noen smartinger her kan svare meg. Holder på med termofysikkens første lov, og pørsmålet lyder:
Hva står ΔHfus for?
smeltevarme/smelte-entalpiemheii wrote:Hva står ΔHfus for?Janhaa wrote:røv denne:emheii wrote:Hei, trenger hjelp til en fysikkoppgave, og håper noen smartinger her kan svare meg. Holder på med termofysikkens første lov, og pørsmålet lyder:
La verken mennesker eller hendelser ta livsmotet fra deg.