Her kan brukere av forum utfordre hverandre med morsomme oppgaver og nøtter man ønsker å dele med andre. Dette er altså ikke et sted for desperate skrik om hjelp, de kan man poste i de andre forumene, men et sted for problemløsing på tvers av trinn og fag.
Ser straks at dette er ein ulikskap av typen Jensen.
Innfører hjelpefunksjonen
f( u ) = 1/u , u > 0
Funksjonen f er konveks ( f''( u ) >0 i heile R). Jensen gir då
( f( x - 1) + f( x ) + f( x + 1 ) )/3 > f(( x -1 + x + x + 1)/3 ) = f(x) = 1/x
Her ligg løysinga heilt " oppe i dagen ", i motsetnad til det problemet Gustav presenterte
i dette forumet for nokre dagar sidan: Sitat: For parvis distinkte , ikkje-negative reelle tal , a , b og c , vis at
Gustav wrote:
Renessansematematikeren Pietro Mengoli løste den visstnok på 1600-tallet kun ved hjelp av algebra. Det kan være en ekstra utfordring.
Fellesnevner blir , og ulikheten blir Som åpenbart er sant. Med ulikheten her ga Mengoli for øvrig en av de første bevisene på at den harmoniske rekken divergerer, som også kan være en ekstra utfordring for den ekstra interesserte.
Når det gjeld oppfølgar, meiner eg å hugse at denne ulikskapen har vore presentert tidlegare på dette forumet.
I alle fall får vi løysinga ved å bruke AM-HM-verktøyet på desse tre elementa: (x + y) , (x + z) og (y + z).
Gustav avsluttar sin " deduksjon " med å skrive rota av ( 2 ) * 3 >= rota av ( 3 ).
Da kan vi like gjerne skrive rota av( 2 ) * 3 > 3
Difor lurer eg på om der er ein skrivefeil i oppgaveteksta: Kunne vere freistande å skrive > 3 i staden for >= rota av ( 3 ) på H. S. Elles reagerer eg på første leddet (c) under siste rotteiknet på V. S. For å bevare
symmetrien i uttrykket må første leddet vere a, eller ......... ?
Mattegjest wrote:
Difor lurer eg på om der er ein skrivefeil i oppgaveteksta: Kunne vere freistande å skrive > 3 i staden for >= rota av ( 3 ) på H. S. Elles reagerer eg på første leddet (c) under siste rotteiknet på V. S. For å bevare
symmetrien i uttrykket må første leddet vere a, eller ......... ?
Jeg lurte også på det samme. Det hadde gitt mer mening om venstresida skulle vises å være strengt større enn 3. Håper mingjun kan oppklare saken.