Hvorfor må forelesere gjøre enkel matte vanskelig? Jeg går på BI og fikk en E i matte 1 klasse, deretter bestemte jeg meg for å ta et skippertak, endte opp med A i statistikk. Deretter hadde jeg mikro og fikk en E. Foreleseren i statistikk var konge, matte og mikro var elendige.
Paralellen kan trekkes til foreleseren i financial methods, som bruker 3 min på matriser og 20 min på å snakke om hvor herlig nhy er pga fordelingsegenskapene. snakk om idioti. [symbol:integral] [symbol:rot] [symbol:tom] [symbol:diff] [symbol:ikke_lik] [symbol:plussminus] [symbol:funksjon] [symbol:identisk] [symbol:diff] [symbol:uendelig] nn. slik forklarer de,
foreleseres evne tilå komplisere
Moderatorer: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa
Er totalt uenig med deg her. Min erfaring er at jeg får dårligst karakter med de "såkalte" beste lærere/forelesere. Dette fordi disse som regel er de strengeste i vurderingen og lager de vanskeligste prøvene/eksamnene. En lett kontra vanskelig prøve kan skille opptil 4 karakterer. Synes heller du bør konsentrere deg om ditt eget arbeid, og ikke skylde på folk rundt deg. Du kan ikke forvente å få forelesere i verdensklasse i alle fag, det skulle bare mangle...
Kvasi-vitenskapsmen. Alt er bra, så lenge det enkle kan kompliseres
Å kunne forelese på et akseptabelt nivå forutsetter nok høy språklig bevissthet, og det burde kreves det samme av studentene.
Å kunne forelese på et akseptabelt nivå forutsetter nok høy språklig bevissthet, og det burde kreves det samme av studentene.