linnea skrev:S1s1 skrev:Hva fikk dere på oppgave 7c? Om jeg husker rett så fikk jeg at a må være 0,6.
Jeg fikk a=1/2 :')
Hvilke ulikheter kom dere frem til?
linnea skrev:S1s1 skrev:Hva fikk dere på oppgave 7c? Om jeg husker rett så fikk jeg at a må være 0,6.
Gjest skrev:Jajaj skrev:S119 skrev:Oppgave 8b) - hva fikk dere der og hvordan kom dere frem til det?:-)
Den fikk jeg ikke til, hvordan gjorde du 8a?
4y=12-8x
Arealet for alle er summene av arealene for de små:
A(X)=x^2+x^2+y^2 =2x^2 +y^2
Sett inn y=3-2x
A(x)=2x^2+(3-2x)^2=6x^2-12x+9
Gjest skrev:linnea skrev:S1s1 skrev:Hva fikk dere på oppgave 7c? Om jeg husker rett så fikk jeg at a må være 0,6.
Gjest skrev:linnea skrev:S1s1 skrev:Hva fikk dere på oppgave 7c? Om jeg husker rett så fikk jeg at a må være 0,6.
0,5 ga 2 for begge av to av de to likningen, så det kan ikke stemme. For da ble det 0,8 og 2,8-0,8 = 2. Og vi skulle vise a-verdi som ga at den andre likningen hadde størst verdi. (Dårlig forklart, menmen)
Pokijh skrev:Er du lærer lektor Nilsen?
På del 1 hadde jeg 1 slurvefeil på 2a, alt riktig, men på slutten skrev jeg 3^4=243 istedenfor 81.
Oppgave 6 kom jeg til 720 på a(feil), men fikk med at det er halvparten på B
7a) riktig, mens b og c er feil.
Resten av del 1+hele del 2 skal være riktig gjort. Dette bør vel holde til en femmer?
LektorNilsen skrev:Har laget et løsningsforslag.
Setter stor pris på tilbakemeldinger, særlig hvis det er noen feil/mangler. (Går av og til litt fort i svingene)
LektorNilsen skrev:Har laget et løsningsforslag.
Setter stor pris på tilbakemeldinger, særlig hvis det er noen feil/mangler. (Går av og til litt fort i svingene)
Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 36 gjester