Hva skriver dere?Olsen. skrev:Jeg skal. Anbefaler andre å gjør det.Røtter skrev:Flere som har sendt klagemail til udir?
Eksamen S2 vår 2019
Moderatorer: Aleks855, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa, DennisChristensen, Emilga
Off var 3(c) så enkelt, jeg trodde vi måtte gange pris med ettersprunad herregud. Men jeg hadde kyssesyken mens jeg hadde eksamen så håper på en 4
Skriver at denne eksamenen har en betydelig høyere vanskelighetsgrad enn de tidligere. Tiden blir dermed også for knapp. Håper de tar dette til seg og gjør noe med poenggrensene.Gjest skrev:Hva skriver dere?Olsen. skrev:Jeg skal. Anbefaler andre å gjør det.Røtter skrev:Flere som har sendt klagemail til udir?
Det du fant ut var ikke enhetsprisen men produksjonsmengden(x antall enheter) som gir størst overskudd. Du måtte sette 875 inn funksjonen for enhetsprisen som var oppgitt. Da skulle enhetsprisen bli 52, noe kr. =)yoyoitsme123 skrev:fader
gjorde oppgave 3d nå og den var jo superenkel
I(x)=x*p(x)
x*((-0.01x)+60)=-0.01xˆ2+60x
I'(x)=-0.02x+60
K'(x)=0.02x+25
K'(x)=I'(x)
x=875
Enhetsprisen må være 875 for at overskuddet skal bli størst mulig.
35:,(5355? skrev:20-22 poeng er definitivt nok, mener å huske at 12 poeng er 2.
Meg igjen! Får man uttelling for riktig tankegang? Halv poeng kanskje? Jeg har noen steder gjort dumme ting. som på siste oppgave hypotesetesting så skrev jeg 0.5 og fikk at 38 elever var grensen, men glemte 5% skrives som 0.05. får man uttelling får sånne små feil?
Jaa! Gjorde akkurat samme og fikk 40 som svar. På eksempeleksamen fra 2015 hadde de akkurat samme oppgave bare med andre tall og løsningsforslagene hadde samme fremgangsmåte (Se S2 eksempel 2015 oppg. 10 b https://matematikk.net/side/S2_eksempel ... år_LØSNINGMatteGj skrev:Ja. Rekken var geometrisk med a1 lik 10 og k lik 6/10. Rekken konvergerer og summen er lik 25. Men siden ballen spretter opp og ned så må en gange summen med 2. Siden ballen blir sluppet første gang, og kun spretter opp 6/10 må en trekke fra 10.yoyoitsme123 skrev:Hvorfor gjorde du det regnestykket?GjestMatte skrev:På oppgave 5 (?) kom jeg frem til at summen var lik 40 siden ballen spratt opp og ned, med unntak av da ballen ble sluppet. Altså 2*25-10=40.
Jeg tolket oppgaven som geometrisk: 10.0 + 6.0 +...
sn=a1/1-k=10/1-(0.6)= 25
a) 20x^3+e^x.a.a.a.a skrev:Hei,
noen som vil dele svarene på oppgave 1 (derivasjon) ?
n) 2(lnx+1)
c) 16e^-2x/(1+e^-2x)^2
Usikker på hvordan jeg skulle forkorte c, så lot det bare stå.
Hmm. 5% var signifikansverdien. Du skulle skrive p=0.32 og deretter finne antall elver som gav den høyeste p-verdien under 5%.(x-1)^2*(x-4) skrev:35:,(5355? skrev:20-22 poeng er definitivt nok, mener å huske at 12 poeng er 2.
Meg igjen! Får man uttelling for riktig tankegang? Halv poeng kanskje? Jeg har noen steder gjort dumme ting. som på siste oppgave hypotesetesting så skrev jeg 0.5 og fikk at 38 elever var grensen, men glemte 5% skrives som 0.05. får man uttelling får sånne små feil?
H0 forkastes så lenge p verdien er under 5%.
Flere som har sendt klage? Er det virkelig noen her som mener det var greit mef tid når det var såpass mange forvirrende oppgaver i del 2?
Jeg kom frem til at summen ble 42, men regnte litt videre med desimaltall.GjestMatte skrev:På oppgave 5 (?) kom jeg frem til at summen var lik 40 siden ballen spratt opp og ned, med unntak av da ballen ble sluppet. Altså 2*25-10=40.
Du har rett, har sjekket fasit Svaret er 40... skrev:Jeg kom frem til at summen ble 42, men regnte litt videre med desimaltall.GjestMatte skrev:På oppgave 5 (?) kom jeg frem til at summen var lik 40 siden ballen spratt opp og ned, med unntak av da ballen ble sluppet. Altså 2*25-10=40.
Korleis fasit er det du har sjekka?Anonym123876 skrev:Du har rett, har sjekket fasit Svaret er 40... skrev:Jeg kom frem til at summen ble 42, men regnte litt videre med desimaltall.GjestMatte skrev:På oppgave 5 (?) kom jeg frem til at summen var lik 40 siden ballen spratt opp og ned, med unntak av da ballen ble sluppet. Altså 2*25-10=40.
Korleis fasit er det du har sjekka? [/quote]
Hvis du sjekker løsningsforslaget for eksempeleksamen vår 2015 (oppgave 10 på del 1), vil du finne en nesten identisk oppgave. Løsningen blir: (10/1-0.6 * 2 ) - 10. Tenkte helt feil selv under eksamen og tenkte at 6 var a_1 og at det ikke var en uendelig rekke... herregud dette gikk dårlig haha
Hvis du sjekker løsningsforslaget for eksempeleksamen vår 2015 (oppgave 10 på del 1), vil du finne en nesten identisk oppgave. Løsningen blir: (10/1-0.6 * 2 ) - 10. Tenkte helt feil selv under eksamen og tenkte at 6 var a_1 og at det ikke var en uendelig rekke... herregud dette gikk dårlig haha