Likningar med parentesar 1

Her kan du stille spørsmål om oppgaver i matematikk på ungdomsskole og barneskole nivå. Alle som føler at de kan bidra er velkommen til å svare.

Moderators: Vektormannen, espen180, Aleks855, Solar Plexsus, Gustav, Nebuchadnezzar, Janhaa

Post Reply
Egiljang
Noether
Noether

Hei :)

Eg treng hjelp til ei oppgåve der eg ikkje får svaret til å stemma med fasiten. Oppgåva går på tema "Likningar med parentesar" og eg har forsøkt å løyse oppgåva
nokre gongar i tilegg til å lese om temaet her, og i ei lærebok.

Oppgåveteksten lyder slik: Løys likninga

Oppgåva ser slik ut: 2x3(x2)=73

Fasit gir svaret: x=113

Eg får svaret: x=113

Eg ser at det berre er eit forteikn ulikt fasitsvaret, men lurar likevel kva feil eg har gjort på vegen etter å repetert reglar for likningar og parentesar.

Utrekninga mi kjem fram i vedlegget. Eg set svært pris på tilbakemeldingar som oppklarar kva eg har gjort feil. :)
Attachments
Utrekning
Utrekning
Likningar med parentes 1.PNG (4.77 KiB) Viewed 6491 times
Aleks855
Rasch
Rasch

Hint: 2x3(x2)=2x3x+6

Videre kunne du forenklet 2x3x=x i stedet for å behandle dem som to ledd resten av veien.

Når du har brøken 73 på den ene sida, så ser jeg du utvider resten av leddene til også å bli brøker. Det hadde vært lettere hvis du heller bare ganga gjennom likninga med 3, så blir du kvitt brøkene helt.

Du flytta 183 fra venstre til høyre side, men hva glemte du der?
Image
Egiljang
Noether
Noether

Aleks855 wrote:Hint: 2x3(x2)=2x3x+6

Videre kunne du forenklet 2x3x=x i stedet for å behandle dem som to ledd resten av veien.

Når du har brøken 73 på den ene sida, så ser jeg du utvider resten av leddene til også å bli brøker. Det hadde vært lettere hvis du heller bare ganga gjennom likninga med 3, så blir du kvitt brøkene helt.

Du flytta 183 fra venstre til høyre side, men hva glemte du der?
Hei :D

Tusen takk for svaret Aleks855.

Eg ser ut i frå hintet ditt at eg gløymte å forandra forteikn ved oppløysing av parentesen der det stod eit negativt forteikn framfor.

Utvidinga av brøkane gjorde eg nok med stort fokus på at fasitsvaret var i brøk og læreboka verka for meg svært fokusert på å ganga ut med fellesnemnar.

Ved flytting av brøken 183 til høgre side så skulle eg og bytta ha forteikn. Eg rekna likninga om att (slik du ser i vedlegget) med råda dine, og fekk x=113
I fasiten så står svaret; x=113 ,så eg veit ikkje korleis eg skulle fått svaret positivt med mindre ein kan seia at x utan negativt forteikn er lik 113.
Attachments
Likninga med parentes 1 retta.PNG
Likninga med parentes 1 retta.PNG (6.13 KiB) Viewed 6445 times
Aleks855
Rasch
Rasch

Du har gjort rett, bortsett fra siste linje.

Fra 3x+18=7 kan vi subtrahere 18 på begge sider.

Da har vi 3x=11. Dette har du gjort rett.

Men i siste linje har du delt på 3x på venstre side, og delt på 3 på høyre side. Du må huske å dele på akkurat det samme på begge sider.

Fra 3x=11, hvis vi deler på 3 får vi akkurat det vi er ute etter. Husk at 113 er det samme som 113. For å bekrefte dette kan du gange med 1 i teller og nevner.
Image
Egiljang
Noether
Noether

Aleks855 wrote:Du har gjort rett, bortsett fra siste linje.

Fra 3x+18=7 kan vi subtrahere 18 på begge sider.

Da har vi 3x=11. Dette har du gjort rett.

Men i siste linje har du delt på 3x på venstre side, og delt på 3 på høyre side. Du må huske å dele på akkurat det samme på begge sider.

Fra 3x=11, hvis vi deler på 3 får vi akkurat det vi er ute etter. Husk at 113 er det samme som 113. For å bekrefte dette kan du gange med 1 i teller og nevner.
Hei :D

Tusen takk igjen for svaret.

Då forstår eg det slik at det skal stå -3 i nemner på begge sider på siste linje, slik at eg deler på det same på begge sider.
Aleks855
Rasch
Rasch

Stemmer.
Image
Post Reply